Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Ympäristövaikuttaminen

Ympäristövaikuttaminen

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri ottaa kantaa ajankohtaisiin ympäristökysymyksiin, osallistuu mielenilmauksiin ja järjestää tempauksia.

ilmastomarssi

Olemme järjestäneet kasvisruokakursseja, dokumenttielokuva- ja keskusteluiltoja, mielenosoituksia ja tempauksia, vaatteidenvaihtotapahtumia ja muita kierrätystilaisuuksia, kartoittaneet seutumme kuntametsien luontoarvoja suojeluesityksien tekemistä varten, pysäyttäneet arvometsien hakkuita sekä kampanjoineet sosiaalisessa mediassa monenlaisin teemoin.

Mitä kaikkea muuta voisimme tehdä? Tule mukaan tekemään toimintaa kanssamme, niin saat ideasi toteutumaan ja äänesi kuulumaan! Yhdessä olemme enemmän.

Mukaan pääset ottamalla meihin yhteyttä tai saapumalla paikalle seuraavaan tapahtumaan, kokoukseen tai ympäristötoiminnan suunnitteluiltaan. Katso tapahtumakalenterista, mitä on tulossa, ja liity porukkaan!

Turun ilmastoryhmä

Liity Turun ilmastoryhmään! Ryhmä on avoin kaikille ilmastoasioista kiinnostuneille nuorille ja opiskelijoille Turun seudulla.

Ilmastoryhmän tapahtumat löytyvät piirin tapahtumakalenterin ohella ryhmän Facebook-sivulta. Fb:ssä kannattaa liittyä myös Ilmastotoiminta Turku -ryhmään, jossa keskustellaan ja tiedotetaan ilmastovaikuttamiseen liittyvistä asioista.

Turun ilmastoryhmällä on sähköpostilista ja Telegram-ryhmä, joihin pääset liittymään ottamalla yhteyttä ryhmän yhteyshenkilöön.

Turun seudun ilmastotoimijoilla eri järjestöistä ja kansalaisliikkeistä on käytössä myös yhteinen Telegram-ryhmä laajempaa tapahtumien ja yhteistyön suunnittelua varten. Sosiaalisessa mediassa paikallisesta ilmastotoiminnasta käytetään aihetunnistetta #ilmastoturku.

Luonto-Liiton Turun ilmastoryhmän yhteyshenkilö:

Henna Kurki
henna_kurki97 [ät] hotmail [piste] com
0400 371 258

Kuva: Luonto-Liiton väkeä ilmastomarssilla Helsingissä keväällä 2019. © Teemu Saloriutta