Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Ympäristövaikuttaminen

Ympäristövaikuttaminen

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri ottaa kantaa ajankohtaisiin ympäristökysymyksiin, osallistuu mielenilmauksiin ja järjestää tempauksia.

ilmastomarssi

Olemme järjestäneet kasvisruokakursseja, dokumenttielokuva- ja keskusteluiltoja, mielenosoituksia ja tempauksia, vaatteidenvaihtotapahtumia ja muita kierrätystilaisuuksia, kartoittaneet seutumme kuntametsien luontoarvoja suojeluesityksien tekemistä varten, pysäyttäneet arvometsien hakkuita sekä kampanjoineet sosiaalisessa mediassa monenlaisin teemoin.

Mitä kaikkea muuta voisimme tehdä? Tule mukaan tekemään toimintaa kanssamme, niin saat ideasi toteutumaan ja äänesi kuulumaan! Yhdessä olemme enemmän.

Mukaan pääset ottamalla meihin yhteyttä tai saapumalla paikalle seuraavaan tapahtumaan, kokoukseen tai ympäristötoiminnan suunnitteluiltaan. Katso tapahtumakalenterista, mitä on tulossa, ja liity porukkaan!

Turun ilmastoryhmä

Liity Turun ilmastoryhmään! Ryhmä on avoin kaikille ilmastoasioista kiinnostuneille nuorille ja opiskelijoille Turun seudulla.

Ilmastoryhmän tapahtumat löytyvät piirin tapahtumakalenterin ohella ryhmän Facebook-sivulta. Fb:ssä kannattaa liittyä myös Ilmastotoiminta Turku -ryhmään, jossa keskustellaan ja tiedotetaan laajemmin ilmastovaikuttamiseen liittyvistä asioista.

Turun seudulla vaikuttavilla ilmastotoimijoilla eri järjestöistä ja kansalaisliikkeistä on käytössä myös yhteinen Telegram-keskusteluryhmä. Sosiaalisessa mediassa paikallisesta ilmastotoiminnasta keskusteltaessa käytetään aihetunnistetta #ilmastoturku.

Luonto-Liiton Turun ilmastoryhmän yhteyshenkilö:
Henna Kurki, henna_kurki97[ät]hotmail.com

Kuva: Luonto-Liiton väkeä ilmastomarssilla Helsingissä keväällä 2019. © Teemu Saloriutta

Tapahtumat
Kevätpäivien suunnitteluilta 27.01.2020 16:00 - 20:00 — Luonnonsuojelukeskus, Martinkatu 5, Turku
Turun ilmastoryhmän tapaaminen 27.01.2020 19:00 - 22:00 — Proffan Kellari, Rehtorinpellonkatu 6, Turku
Itämeri-kouluvierailijoita koulutetaan Turussa 01.02.2020 11:00 - 17:00 — Luonnonsuojelukeskus, Martinkatu 5, Turku
Lasten luontokerho Turussa maanantaisin 03.02.2020 - 27.04.2020 — Luonnonsuojelukeskus, Martinkatu 5, Turku
Luonto-Liiton kevätpäivät 2020 Taivassalossa 17.04.2020 - 19.04.2020 — Tippsund, Taivassalo
Tulevat...
Sosiaalinen media