Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Ympäristötoiminta

Ympäristötoiminta

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri ottaa kantaa ajankohtaisiin ympäristökysymyksiin, osallistuu mielenilmauksiin ja järjestää tempauksia sekä itsenäisesti että yhteistyössä muiden paikallisten toimijoiden kanssa.

Vakiotoimintaamme on kuuluunut muun muassa Earth Hour -tempaus keväällä, Muovittoman syyskuun vietto, kampanjointi ympäristöystävällisen ruokavalion puolesta Lihattoman lokakuun merkeissä sekä kulutuskriittisen toiminnan järjestäminen marras-joulukuussa Älä Osta Mitään -päivän teeman mukaisesti.

Olemme järjestäneet kasvisruokakursseja, dokumenttielokuva- ja keskusteluiltoja, vaatteidenvaihtotapahtumia ja muita kierrätystilaisuuksia, kartoittaneet seutumme kuntametsien luontoarvoja suojeluesityksien tekemistä varten sekä kampanjoineet sosiaalisessa mediassa muun muassa merien puhtauden puolesta.

Mitä kaikkea muuta voisimme tehdä? Tule mukaan tekemään toimintaa kanssamme, niin saat ideasi toteutumaan ja äänesi kuulumaan! Yhdessä olemme enemmän.

Mukaan pääset ottamalla meihin yhteyttä tai saapumalla paikalle seuraavaan tapahtumaan, kokoukseen tai ympäristöpoliittisen toiminnan suunnittelupalaveriin. Katso tapahtumakalenterista, mitä on tulossa, ja liity porukkaan!

Sivun kuva: Luonto-Liiton aktiivi esittelee Lähimetsät haltuun! -kampanjan banneria järjestön kesäpäivillä 2015. © Elina Mikola

Tapahtumat
Lasten luontokerho 23.08.2017 - 13.12.2017 — Luontotarha Lumikko, Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, Raisio
Vaatteidenvaihtotori 08.11.2017 15:00 - 19:00 — Turku-sali, Ylioppilastalo A, Rehtorinpellonkatu 4 A, 20500 Turku