Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Työ- ja harjoittelupaikat

Työ- ja harjoittelupaikat

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piirin toiminta tarjoaa työpaikkoja ja työharjoittelumahdollisuuksia muun muassa ympäristöasioista, luonnonharrastuksesta ja lasten ympäristökasvatuksesta kiinnostuneille.

Tarvitsetko työkokemusta ympäristökasvattajana, nuoriso-ohjaajana tai tapahtumakoordinaattorina toimimisesta? Haluaisitko päästä hyödyntämään ja jakamaan retkeilytaitojasi tai muuta luontoon liittyvää osaamistasi? Olisiko aktiivisen piirijärjestön kirjanpidon ja tilinpäätöksen tekeminen juuri sinun alaasi sopivaa työharjoittelua?

Ota rohkeasti yhteyttä ja kerro, minkälaista osaamista sinulla on tai minkälaisia taitoja haluaisit tulla hiomaan! Etenkin lastenleirit ja luontokerhot tarvitsevat innostavia ja ympäristöasioista kiinnostuneita ohjaajia töihin, ja erilaisten tapahtumien koordinointitehtävät sekä piirin taloushallinto tarjoavat oivia harjoittelumahdollisuuksia eri alojen opiskelijoille.

Työharjoittelu vapaaehtoisten luotsaamassa piirijärjestössä on aivan omanlaisensa kokemus. Ennen kaikkea se tarjoaa mahdollisuuden käyttää omaa luovuutta ja tehdä paljon itsenäistä työtä. Työt tehdään pääasiassa etänä ja joustavalla aikataululla.

Kaikkea ei tarvitse osata valmiiksi. Leirinohjaajan ja -johtajan sekä luontokerho-ohjaajan pätevyyden saat osallistumalla tarkoitusta varten järjestämäämme koulutukseen. Myös muut Luonto-Liiton piirit järjestävät vastaavia koulutuksia, joten mikäli et löydä tarvitsemaasi kurssia tapahtumakalenteristamme, käy läpi muiden piirien tarjonta.

Sivun kuva: Luontoliittolaisia retkellä järjestön Talvipäivillä Kemiönsaaren Högsårassa maaliskuussa 2015. © Teemu Saloriutta

Tapahtumat
Lasten luontokerho 23.08.2017 - 13.12.2017 — Luontotarha Lumikko, Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, Raisio
Perheretki Kaarinan Auranlaakson metsäopetuspolulle 24.09.2017 14:30 - 17:30 — Vanha Littoistentie 297, Kaarina