Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Järjestötoiminta

Järjestötoiminta

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piirin toiminta on puhtaasti nuorten suunnittelemaa ja toteuttamaa, eikä kynnys järjestöaktiiviksi ryhtymiseen ole korkealla.

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri on rekisteröity yhdistys, jonka toiminnan toteuttamisesta vastaa hallitus. Hallitukseen kuuluu syyskokouksen valitsema puheenjohtaja sekä 3-14 muuta jäsentä. Hallituksen tueksi voidaan muodostaa erillisiä työryhmiä, joihin voi kuulua sekä hallituksen jäseniä että muita aktiiveja.

Piiri pitää vuosittain kaksi yleiskokousta, syyskokouksen ja kevätkokouksen. Ylimääräinen yleiskokous kutsutaan koolle tarvittaessa. Hallituksen kokouksia eli halkoja on noin kuukauden tai kahden välein, minkä lisäksi pidetään erilaisia palavereja ja muita tapaamisia aktiiviporukan kesken. Kaikki kokoukset ovat tavallisesti avoimia jokaiselle piirin toiminnasta kiinnostuneelle.

Valtaosa piirin hallinnollisesta toiminnasta toteutetaan piirin pääkaupungissa Turussa, mutta kokouksia voidaan järjestää muuallakin aktiivien toiveiden mukaan. Piiri on myös valmis tukemaan paikallisten toimintaryhmien syntymistä muihin piirin toimialueen keskuksiin.

Järjestötoiminnan pyörittäminen on hauskaa ja palkitsevaa. Sen myötä pääsee oppimaan monia hyödyllisiä taitoja, joita ei joka koulussa opeteta, ja saa paljon uusia kavereita ja tärkeitä kontakteja tulevaisuutta varten. Kokemus hallitustyöskentelystä tai luottamustoimen hoitamisesta merkittävässä kansalaisjärjestössä näyttää myös oikein edustavalta CV:ssä.

Mikäli haluat mukaan luotsaamaan piirin toimintaa, tsekkaa vaikka seuraava kokousaika tapahtumakalenterista ja saavu paikalle, tai ota meihin yhteyttä ja kerro itsestäsi.

Sivun kuva: Luonto-Liiton aktiiveja järjestön Talvipäivillä Kemiönsaaren Högsårassa maaliskuussa 2015. © Teemu Saloriutta