Sijainti: Pääsivu / Toiminta

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piirin toiminta

Mistä on kyse?

• Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri (Vasp) on Luonto-Liiton piirijärjestö, jonka tarkoituksena on edistää ympäristönsuojelua sekä lasten ja nuorten ympäristökasvatusta ja luonnonharrastusta.
  • Luonto-Liitto on vuonna 1943 perustettu, valtakunnallinen lasten ja nuorten luonnonharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö. Se on myös maamme suurimman ympäristöjärjestön, Suomen luonnonsuojeluliiton, itsenäinen nuorisojärjestö.

Mitä, missä, kenelle?

• Järjestämme muun muassa retkiä, kursseja ja leirejä, erilaisiin ympäristöteemoihin liittyviä tapahtumia ja tempauksia sekä luontokerhotoimintaa.
  • Toimialueeseemme kuuluu Varsinais-Suomen ohella Satakunta. Pääosa toiminnastamme sijoittuu nykyään lähelle Turkua. Retkeilemme kuitenkin laajalti ympäri toimialuettamme ja valitsemme usein kohteita myös sen ulkopuolelta. Järjestämme tapahtumia yhteistyössä myös Luonto-Liiton muiden piirien kanssa.
  • Kohderyhmäämme ovat lapset ja nuoret (alle 29-vuotiaat) sekä lapsiperheet.
  • Toimintamme on avointa kaikille ympäristöasioista kiinnostuneille tieto- ja taitotasosta riippumatta, jäsenyyteen katsomatta.

Miten pääsee mukaan?

• Tapahtumamme ovat pääosin maksuttomia ja avoimia kaikille kiinnostuneille. Tervetuloa!
  • Halutessasi mukaan päättämään tulevasta toiminnastamme, suunnittelemaan ja järjestämään piirin tapahtumia ota yhteyttä hallitukseen. Piirimme pyörii nuorten vapaaehtoisten voimin. Uudet aktiivit ja uudet ajatukset ovat aina lämpimästi tervetulleita!
  • Piirin jäseneksi pääsee liittymällä Luonto-Liittoon. Jäseniämme ovat kaikki toimialueellamme asuvat Luonto-Liiton henkilöjäsenet. Mikäli olet kirjoilla oppilaitoksessa, tutustu Luonto-Liiton ja Suomen luonnonsuojeluliiton yhteiseen opiskelijajäsenyyteen. Yli 30-vuotiaille suositellaan Liiton varsinaisen jäsenyyden sijaan liittymistä kannatusjäseneksi.

Miten pysyy ajan tasalla?

• Tapahtumakalenteristamme saat aina ajantasaiset tiedot tulevista tapahtumistamme.
  • Blogimme kautta tiedotamme käynnissä olevista kampanjoista ja kerromme kuulumisia. Tiedotteiden, tapahtumaraporttien ja retkikertomusten ohella julkaisemme myös muita aktiiviemme kirjoituksia säännöllisesti.
  • Sähköpostilistamme välityksellä kerrotaan pääasiassa tulevista tapahtumista ja kampanjoista. Jos haluat liittyä postituslistalle, ota yhteyttä osoitteeseen vasp[ät]luontoliitto[piste]fi ja pyydä meitä lisäämään osoitteesi listalle.
  • Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa ja Google+:ssa jaamme myös kuulumisiamme, julkaisemme valokuvia, tiedotteita ja tapahtumakutsuja sekä pyöritämme erilaisia kisoja ja kampanjoita. Sosiaalisen median kautta voi myös pitää yhteyttä piiriaktiiveihin.

Miten voi osoittaa tukensa?

• Liity jäseneksi Luonto-Liittoon.
  • Ilmoittaudu vapaaehtoiseksi auttamaan esimerkiksi tapahtumien järjestämisessä, tiedottamisessa, bloggaamisessa tai julisteiden levittämisessä. Ota yhteyttä ja kerro, mitä osaat tai haluaisit tehdä!
  • Osallistu tapahtumiimme ja kerro niistä kavereille. Muista myös antaa meille palautetta toiminnastamme.
  • Anna meille näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa: seuraa, tykkää, kommentoi ja jaa!
  • Osta tukituotteitamme tapahtumissa, joissa pidämme pöytää.
  • Lahjoita rahaa Luonto-Liitolle.
  • Tarjoa meille yhteistyötä oman yhteisösi kanssa.

Sivun kuva: Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piirin jäseniä järjestön Talvipäivillä Kemiönsaaren Högsårassa. © Teemu Saloriutta