Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Luontokerho-ohjaajan peruskurssi

Luontokerho-ohjaajan peruskurssi

Koulutuksesta vinkkejä ja varmuutta alakouluikäisten ympäristökasvatukseen! Luontokerho-ohjaajan peruskurssi on räätälöity erityisesti Luonto-Liiton kerhotoimintaa varten, mutta myös leirityöntekijät, kasvatusalan ihmiset ja muutkin asiasta kiinnostuneet saavat koulutuksesta työkaluja ympäristökasvatuksen toteuttamiseen.
Milloin 17.03.2018
alkaa 10:00 loppuu 18:00
Missä Luonnonsuojelukeskus, Martinkatu 5, Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

***

Kiinnostaako luonnonharrastus, ympäristökasvatus ja lasten kanssa ulkona leikkiminen? Tämä koulutus antaa valmiudet työskennellä kerho-ohjaajana Luonto-Liitossa. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 12.3. ja varaa paikkasi mukavaan koulutuspäivään!

Luonto-Liiton kerho-ohjaajan peruskurssi järjestetään lauantaina 17.3. Turussa Luonnonsuojelukeskuksella osoitteessa Martinkatu 5. Koulutus alkaa klo 10 ja päättyy noin klo 18. Iltapäivällä pidetään lounastauko, jonka aikana voi käydä syömässä tai lämmittää omat eväät mikrossa paikan päällä.

Kurssi tarjoaa tietoa ja käytännön vinkkejä luontokerhon suunnittelusta, ohjaamisesta, menetelmistä ja materiaaleista. Päivän ohjelmassa on mm. ympäristökasvatuksen perusteita, luontokerhon ohjelman suunnittelua, ohjaajana toimimisen taitoja ja Luonto-Liiton ympäristökasvatusoppaisiin tutustumista.

Kurssi antaa hyvät valmiudet lasten luontokerhojen ohjaamiseen. Peruskurssin käyneet ovat etusijalla, kun Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri hakee uusia kerho-ohjaajia Turun seudulle lukuvuodelle 2018-2019.

Kurssin hinta on 15 € Luonto-Liiton jäsenille, 20 € muille. Hintaan sisältyvät päivän ohjelma, koulutukseen kuuluvat materiaalit, kahvi/tee sekä henkilötapaturmavakuutus. Päivän ruokailut hoidetaan omakustanteisesti.

Ilmoittautumiset viimeistään 12.3. kurssin vetäjälle: Ville Laitinen, villaitinen[ät]gmail.com

***

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,