Sijainti: Pääsivu / Tulevat tapahtumat / Nuorten vaelluskurssi

Nuorten vaelluskurssi

Luonto-Liiton legendaarinen vaelluskurssi tulee taas. Lähde tutustumaan vaellusretkeilyn maailmaan. Vaellus tehdään elokuun alussa Pallas-Yllästunturin kansallispuistossa. Ilmoittaudu nyt!
Milloin 04.05.2022 00:00 loppuu
08.08.2022 00:00
Missä Valtakunnallinen tapahtuma
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Vaelluskurssilla perehdytään useamman vuorokauden kestävällä vaelluksella tarvittaviin varusteisiin ja taitoihin. Kurssi alkaa kolmena arki-iltana pidettävillä teoriatunneilla ja huipentuu viikon mittaiseen vaellukseen Pallas-Yllästunturin kansallispuistossa. Vaelluksella yövytään teltoissa osittain autiotupiin tukeutuen.

Vaelluksen päivämatkat ja reitti suunnitellaan ensikertalaisille sopivaksi. Tavoitteena on, että kurssikokonaisuuden suorittanut voi turvallisin mielin lähteä omatoimisesti useamman yön retkelle ja osaa pitää huolta itsestään maastossa. Vaelluksella painotetaan kiireetöntä luonnontarkkailua ja ympäristöystävällistä retkeilytapaa. Kurssi on suunnattu nuorille vasta-alkajille.

Kurssia vetää kokenut vaeltaja ja erätaitokouluttaja Sampo Rouhiainen. Jos olet osallistunut Luonto-Liiton vaelluskurssille jo jonakin aiempana kesänä, voit lähteä mukaan uudestaankin, sillä jokainen kurssi on hiukan erilainen. Pelkille teoriakerroille voi myös osallistua, vaikkei pääsisi mukaan itse vaellukselle.

Teoriakerrat järjestetään etänä 4.5., 11.5. ja 18.5. klo 18. Vaellus tehdään 1.8.-7.8.2022. Pallas-Yllästunturin kansallispuistossa. Kurssin ilmoittautumisaika jatkuu 3.5. asti.

Vaellukselle lähdetään maanantaina 1.8. Retkikunta kokoontuu aamulla Rovaniemen juna-asemalla, mistä matkustetaan tilausajolla Hettaan. Vaellus päättyy sunnuntaina 7.8. Hotelli Pallakselle, mistä matkustetaan tilausajokyydillä Kolarin asemalle niin, että halukkaat ehtivät klo 19:42 lähtevään yöjunaan. Osallistujat hoitavat itse matkansa Rovaniemelle ja Kolarista.

Lapin-vaelluksen osallistumismaksu on 110 € Luonto-Liiton jäseniltä, 150 € muilta. Hintaan sisältyvät matkat Rovaniemeltä vaelluskohteeseen ja vaelluskohteesta Kolariin, kurssin ohjelma ja materiaalit sekä mahdollisuus saada lainaan varusteita.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 3.5. tällä lomakkeella!

Kurssin järjestää Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri yhteistyössä Luonto-Liiton muiden piirien ja Polku Nature Toursin kanssa. Liity Luonto-Liiton jäseneksi ja saat heti jäsenalennuksen vaelluksesta: www.luontoliitto.fi/liity

Lisätiedot: Sampo Rouhiainen, sampo.rouhiainen@gmail.com

Koronaturvallisuus: Vaelluksen osallistujien on tärkeää pysytellä terveenä. Epidemiatilanne voi vaikuttaa kurssin toteutumiseen. Vaellusta voidaan joutua rajoitusten myötä siirtämään.

Yhdenvertaisuus: Toimintaa ohjaa ja tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma. Vaelluskurssilla noudatetaan turvallisemman tilan periaatteita. Lisätietoja: www.luontoliitto.fi/vasp/yhdenvertaisuus

Kuva aiemmalta Luonto-Liiton vaellukselta © Joonatan Kutilainen

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,