Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Vaelluskurssi: Lapin-vaellus

Vaelluskurssi: Lapin-vaellus

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää kesällä 2017 vasta-alkajan vaelluskurssin. Kurssilla perehdytään useamman vuorokauden kestävällä vaelluksella tarvittaviin varusteisiin ja taitoihin. Kokonaisuus huipentuu viikon mittaiseen ruskavaellukseen Kevon luonnonpuistossa syyskuun alussa. Vaelluksella päästään kokeilemaan kurssilla opittuja taitoja tositoimissa Pohjois-Lapin erämaaolosuhteissa. HUOM. Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 17.8. asti.
Milloin 03.09.2017 16:00 loppuu
11.09.2017 09:00
Missä Kevon luonnonpuisto, Utsjoki
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

***

Järjestämme syyskuun ensimmäisellä viikolla nuorille suunnatun vaellusreissun Kevon luonnonpuistoon.

Osallistumismaksu on 160 € opiskelija- ja juniorihinnoilla matkustaville, 190 € muille. Luontoliittolaiset saavat 10 euron jäsenalennuksen osallistumismaksusta. Hintaan sisältyvät matkat (julkisilla), kurssin ohjelma ja materiaalit, henkilötapaturmavakuutus sekä tarvittaessa myös lainavarusteet.

Matkaan lähdetään illalla 3.9. junalla Turusta ja takaisin Turkuun palataan aamulla 11.9. Koska yöjunaan siirrytään Tampereella, on mukaan helppo tulla myös Hämeestä ja Uudeltamaalta. Muiden piirien alueilta tuleville osallistujille suosittelemme omatoimista matkustusta junan pääteasemalle Lappiin ja liittymistä porukkaan siellä - tällöin tarjoamme osallistumismaksun puoleen hintaan.

Vaelluksen aikana yövytään teltoissa osittain autiotupiin tukeutuen. Pidämme päivämatkat aloittelijaystävällisinä ja painotamme kiireetöntä luonnontarkkailua ja ympäristöystävällistä retkeilytapaa. Retken kohderyhmää ovat noin 15–30-vuotiaat.

Lapin-vaellus on osa vasta- alkajan vaelluskurssikokonaisuutta, jonka järjestämme tämän kesän aikana. Vaellukselle voi kuitenkin lähteä mukaan, vaikkei olisi päässyt mukaan muuhun kurssiohjelmaan. Jos olet osallistunut Luonto-Liiton vaelluskurssille jo jonakin aiempana kesänä, voit mainiosti lähteä mukaan uudestaan, sillä jokainen kurssi on hiukan erilainen. Myös pidempään retkeilleet nuoret ovat tervetulleita mukaan seikkailemaan, vaikkeivät haluaisi osallistua kurssikokonaisuuden muihin osiin.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Sampo Rouhiainen, sampo.rouhiainen[ät]gmail.com

***