Sijainti: Pääsivu / Tulevat tapahtumat / Uusien ilta Turussa

Uusien ilta Turussa

Siivotaan Ruissalon Saaronniemen rannalta roskat pois ja hengaillaan nuotion ääressä!
Milloin 12.10.2021
alkaa 17:00 loppuu 21:00
Missä Saaronniemen ranta, Saarontie, Ruissalo, Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Illan aikana voit tutustua Luonto-Liiton väkeen, kuulla toiminnasta, osallistua tulevien tapahtumien ideointiin ja etsiä omaa paikkaasi järjestötoiminnassa - mutta voit myös tulla vain osallistumaan rannan siivoamiseen, herkuttelemaan tai tuijottelemaan tulta.

Uusien ilta alkaa klo 17 Saaronniemen rannalla Ruissalon hienoissa maisemissa. Paikalle voi saapua milloin tahansa klo 21 asti.

Nuotion ääressä pysyy lämpimänä illan hämärtyessä. Pukeudu kuitenkin lämpimästi ja sään mukaisesti. Tarjoamme syötävää ja juotavaa ja lainaamme välineitä rannan siivoamiseen, mutta halutessasi voit myös ottaa omia eväitä, työhanskat ja siivouspihdit.

Tapahtuma on suunnattu erityisesti Turun seudulle saapuneille uusille opiskelijoille ja muille nuorille, jotka haluavat löytää uuden harrastuksen tai samanhenkistä seuraa.

Luonto-Liitto tarjoaa paitsi harrastettavaa luonnon ja ympäristövaikuttamisen parissa myös mukavan yhteisön. Kun pandemia jyllää, luonto lohduttaa ja toimii kohtaamispaikkana. Silloinkin kun emme voi pitää tapahtumia sisätiloissa, voimme retkeillä yhdessä. Lähiluontoretkemme ovatkin olleet pandemia-ajan harvoja tilaisuuksia, joissa voi turvallisesti tavata uusia ihmisiä ja viettää aikaa porukassa. Älä jää yksin, vaan liity meihin!

Saapumisohjeet

Tapahtumapaikkana on Saaronniemen uimaranta (karttalinkki). Rantaan päättyvän tien risteyksen osoite on Saarontie 58, Turku.

Kohteeseen pääsee helposti bussilla Turun keskustasta. Fölin bussi numero 8 menee Ruissaloon tunnin välein Puutorin laiturilta PT1. Bussimatka Saaronniemeen kestää 25 minuuttia. Klo 16:35 lähtevä bussi saapuu klo 17 Saaronniemeen. Päätepysäkki on nimeltään Ruissalo 553 (karttalinkki).

Bussin päätepysäkiltä kävellään Saaronniemen leirintäalueen läpi muutaman minuutin kävelymatka asfaltoitua tietä pitkin rantaan. Leirintäalueen sisäänkäynnin autotien puomi voi olla suljettuna, mutta sitä ei tarvitse säikähtää. Löydymme rannan nuotiokatokselta ja sen ympäristöstä. Tunnistat meidät Luonto-Liiton bannereista.

Huomioi, että klo 19:30 alkaen bussit eivät tule enää päätepysäkille asti, vaan jäävät Ruissalon kylpylähotellin eteen, mistä on pidempi kävelymatka, noin 15 minuuttia. Paluubussit keskustaan lähtevät myös hotellilta.

Ruissaloon on myös mukava saapua polkupyörällä. Turun keskustasta matkaa on noin 40 minuuttia, ja tie kulkee vanhojen tammimetsien ja laidunniittyjen läpi. Saaronniemessä sijaitsee myös Föli-fillariasema.

Koronaturvallisuus

Tapahtuman järjestämisessä huomioidaan koronaturvallisuus. Älä tule paikalle, jos sinulla on koronavirusinfektion oireita tai olet ollut tekemisissä jonkun kanssa, jolla on oireita. Muista hyvä käsihygienia. Noudata tapahtuman järjestäjien ohjeita. Suosittelemme maskin käyttöä julkisella liikenteellä tapahtumapaikalle matkustettaessa.

Yhdenvertaisuus

Luonto-Liitto on syrjinnästä vapaa alue. Toimintaamme ohjaa tasa-arvo- ja yhdenvertaisuussuunnitelma, ja noudatamme turvallisemman tilan periaatteita.

Kohteeseen pääsee saapumaan esteettömästi. Tapahtuma pidetään hiekkarannalla. Nuotiokatos on tilava, mutta sen reuna ei ole maan tasalla. Tarvittaessa selvitämme tottakai tarkemmat seikat ja tarjoamme apua esteettömyyteen liittyvissä kysymyksissä. Laita sähköpostia: vasp@luontoliitto.fi

Kysyttävää? Meilaa meille: vasp@luontoliitto.fi

Illan aikana saat meidät kiinni soittamalla puheenjohtajallemme: 050 5722 345 / Milla

Tapahtuman järjestävät Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri sekä Itämeriryhmä yhteistyössä John Nurmisen Säätiön kanssa osana Muoviton meri -kampanjaa.

Tapahtuma Facebookissa >>

Kuva: Muoviton meri -rantaroskatalkoilua