Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Kanoottimelontaa ja mökkeilyä Salossa

Kanoottimelontaa ja mökkeilyä Salossa

Leppoisa viikonloppu syysluonnon syleilyssä! Kanoottimelontaa, sienestystä ja marjastusta, lintujen ja yötaivaan havainnointia, ruskan värien ihailua, saunomista ja iltanuotiohengailua. Majoitumme mukavasti Louhelan vanhassa maalaistalossa, ja leirikokki laittaa parasta ruokaa. Ilmoittautuminen on auki 23.9. asti.
Milloin 27.09.2019 00:00 loppuu
29.09.2019 00:00
Missä Louhela, Kisko, Salo
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää nuorille (noin 15-29-vuotiaille) suunnatun viikonloppuleirin Salon Kiskossa Louhelassa 27.-29.9.2019.

Viikonlopun aikana päästään tutustumaan jokimelontaan avokanooteilla eli niin sanotuilla intiaanikanooteilla. Melontareitit ovat aloittelijaystävällisiä. Viikonlopun osallistumismaksuun sisältyy kaikki varusteista opastukseen. Kokeneemmille melojille vaihtoehtona on kajakkeja, ja ryhmän taitotason mukaan voidaan suunnitella myös pidempää retkeä. Monimuotoisen maaseutumaiseman läpi mutkitteleva Kurkelanjoki tarjoaa mainiot puitteet kanoottiretkeilyyn.

Melonnan lisäksi voidaan käydä katsomassa lähimetsän sieni- ja marjatilannetta, herätä varhain aamulla tarkkailemaan lintuja ja muita eläimiä sekä havainnoida yötaivasta. Sauna lämmitetään iltaisin, lauantaina päästään paljuun lillumaan ja joessa voi uida.

Leirikeittiö tarjoilee herkullista kasvisruokaa. Iltapalat voidaan kokata nuotiolla. Louhelan maalaistalon majoitustiloissa on mukavat vuoteet, sisävessat ja suihku. Lisäksi pihapiirissä on sauna, laavu, nuotiopaikka, huussi, laituri ja uimapaikka. Ulkona voi myös yöpyä omassa teltassa.

Louhelaan matkustetaan tilausajolla perjantai-iltana 27.9. klo 18 Salon juna-asemalta, jonne osallistujat saapuvat omatoimisesti. Sunnuntaina 29.9. tilausajo tuo takaisin Salon asemalle noin klo 19 aikaan.

Ilmoittaudu viimeistään 23.9. sähköpostitse piirin puheenjohtajalle (yhteystiedot alla). Kerro viestissä nimesi, ikäsi, mahdolliset erityisruokavaliosi ja muut sellaiset terveydelliset seikat, jotka leirin järjestäjien olisi hyvä tietää, sekä oletko Luonto-Liiton jäsen. Jos haluat nukkua ulkona tai jos sinulla on erityistoiveita viikonlopun ohjelman suhteen, muista mainita ne ilmoittautumisen yhteydessä. Sisätiloissa majoittumaan mahtuu 8 henkilöä, ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Ulkona yöpymiseen on saatavilla varusteita lainaan.

Osallistumismaksu on Luonto-Liiton jäsenille 25 €, muille 35 €, ja se sisältää majoituksen, matkat Salon keskustasta, ruokailut, kanoottivuokran, ohjelman ja tarvittaessa lainavarusteet.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Milla Aalto, milla.m.aalto[ät]utu.fi, O5O 5722 345

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,