Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Sieni- ja marjaretki Pomponrahkalla

Sieni- ja marjaretki Pomponrahkalla

Ämpärit mukaan ja seikkailulle lähiluontoon! Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää sieni- ja marjaretken Turussa keskiviikkona 7.8. Mukaan voi lähteä, vaikkei tietäisi juuri mitään sienestyksestä tai marjastuksesta – retken vetäjät ovat kokeneita harrastajia ja neuvovat mielellään. Retkellä tutustutaan myös mielenkiintoiseen lähiluontokohteeseen ja keskustellaan jokamiehenoikeuksista.
Milloin 07.08.2019
alkaa 18:00 loppuu 21:00
Missä Pomponrahka, Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Maastoon lähdetään alkuillasta klo 18:00 Haapa-alhon parkkipaikalta (karttalinkki), minne retki myös päättyy. Kohteen lähelle pääsee helposti Turun keskustan suunnalta busseilla 18 (Runosmäki) sekä 2A ja 2C (Liljalaakso).

Retki kestää 2-3 tuntia satotilanteesta ja osallistujien toiveista riippuen. Kierrämme muutaman kilometrin lenkin Pomponrahkan soidensuojelualueella ja sen lähiympäristössä. Vaikka jäisimme ilman saalista, pääsemme joka tapauksessa nauttimaan kohteen omaleimaisesta suo- ja metsäluonnosta. Voimme tutustua kasvillisuuteen, havainnoida lintuja ja yrittää löytää suojelualueen perhos- ja muita ötökkäharvinaisuuksia.

Mukaan on hyvä ottaa ainakin juomapullo sekä ämpäri ja/tai kori. Lisäksi voit halutessasi ottaa mukaan sieniveitsen ja -kirjan sekä muita omia luonnonharrastusvälineitä. Maasto ei ole vaikeakulkuista, mutta etenemme myös polkujen ulkopuolella. Vaatetus on syytä valita sään mukaan - hyttyset huomioon ottaen. Parhaat jalkineet ovat kumisaappaat.

Retki on suunnattu nuorille (noin alle 29-vuotiaille). Se on osallistumismaksuton ja avoin kaikille piirin toiminnasta kiinnostuneille jäsenyyteen katsomatta.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 5.8. Tarjoamme pientä evästä osallistujille, joten kerro ilmoittautumisen yhteydessä mahdolliset erityisruokavaliosi.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: Milla Aalto, milla.m.aalto[ät]utu.fi, O5O 5722 345

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,