Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Sieniretki ja -kokkausilta

Sieniretki ja -kokkausilta

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piirin sieniretkellä ja -kokkailuillassa tutustutaan myöhäissyksyn ruokasieniin ja tehdään yhdessä herkullista kasvisruokaa retken saaliista. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 15.10. (HUOM. Korjattu päivämäärä!)
Milloin 20.10.2017
alkaa 15:30 loppuu 20:00
Missä Nunnan kerhotalo, Littoistentie 407, Kaarina
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Retki alkaa klo 16 Nunnan kerhotalon pihalta (Littoistentie  407, Kaarina). Kierrämme ensin noin kilometrin pituisen lenkin metsäpolulla poimien sieniä ja keskustellen niiden tunnistamisesta.

Retken jälkeen kokoonnumme kerhotalolle perkaamaan sienisaaliin, tutustumaan erilaisten sienten käsittelyyn ja tarkastelemaan poimittuja lajeja sienikirjojen avulla. Kokkaamme ja maistelemme herkullista sieniruokaa, ja tarjolla on sienipohjaisten kasvisruokien reseptejä. Koko tapahtuma kestää suunnilleen neljä tuntia.

Kohde sijaitsee noin yhdeksän kilometrin päässä Turun keskustasta. Paikalle on helppo saapua pyörällä esimerkiksi Itäisestä Turusta tai Kaarinasta. Bussilla pääsee Turusta suoraa reittiä Littoisiin (n. 2 km kävelyä kohteelle) tai Kaarinan kautta Kotimäen koululle (n. 1 km kävelyä). Järjestämme kuitenkin myös kimppakyytejä Turusta.

Tapahtuma on suunnattu nuorille (noin alle 30-vuotiaille). Osallistuakseen ei tarvitse olla Luonto-Liiton jäsen, eikä ennakkotietoja sienistä tai sienestyksestä tarvita. Mukaan kannattaa ottaa retkeilykelpoiset säänmukaiset vaatteet ja mahdollisuuksien mukaan oma kori tai ämpäri, sieniveitsi, sienikirja ja tasku- tai otsalamppu. Tarvikkeita saa toki lainaksi myös järjestäjiltä.

Osallistumismaksu on 4 €. Maksut kerätään käteisenä paikan päällä, joten ota mukaan tasaraha. Osallistumismaksu sisältää illan ohjelman ja ruokailun sekä henkilötapaturmavakuutuksen.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 15.10. sähköpostitse osoitteeseen vasp[ät]luontoliitto.fiIlmoittautumisviestissä kerro nimesi, ikäsi ja mahdolliset erityisruokavaliosi. Kerrothan myös, oletko saapumassa omalla autolla ja voitko tarjota muille kyytiä, vai kaipaatko itse kyytiä paikalle.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset: vasp[ät]luontoliitto.fi

(Osoitetta kirjoittaessasi korvaa [ät]-teksti @-merkillä.)

#yhdessäluontoon

Sivun kuva: © Milla Aalto 2017