Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Ruokasienikurssi: sieniretki ja kokkausilta

Ruokasienikurssi: sieniretki ja kokkausilta

Etsitään ja tunnistetaan sieniä, kerätään talteen syksyn satoa ja kokataan yhdessä herkullisia ruokia metsäsienistä. Ilmoittaudu mukaan 26.9. mennessä!
Milloin 02.10.2015
alkaa 16:15 loppuu 20:00
Missä Littoistentie 407, Kaarina
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Vaspin pienellä ruokasienikurssilla tehdään parin tunnin mittainen sieniretki, jonka jälkeen perehdytään tarkemmin metsästä kerättyyn saaliiseen, perataan sienet ja kokataan niistä helppoja kasvisruokia. Retken ja kokkausillan vetäjinä toimivat pitkään sienestystä harrastaneet piirin aktiivit, mutta myös kaikki osanottajat saavat jakaa tietämystään aiheesta.

Retkelle lähdetään klo 16:15 Nunnan kerhotalolta, osoitteesta Littoistentie 407, Kaarina (karttalinkki kohteeseen). Kokkailuiltaa vietetään retken jälkeen samassa osoitteessa. Kohde sijaitsee noin neljän kilometrin päässä Turun Itäkeskuksesta Littoisiin päin, joten Turun keskustan suunnasta lähelle pääsee esimerkiksi Varissuolle tulevilla busseilla. Kaarinan keskustan suunnasta saapuvan kannattaa valita Kotimäen koululle kulkeva bussi, sillä koululta on vain 1,5 kilometriä kohteeseen. Määränpäähän on helppo saapua myös pyöräillen lähiseuduilta.

Tapahtuma on suunnattu nuorille (noin 15-29-vuotiaille) ja sopii niin vasta-alkajille kuin kokeneemmillekin sienestäjille - ennakkotietoja ei tarvita, mutta aiempi harrastus ei estä osallistumasta. Osanottomaksu on 5€, jonka voi maksaa käteisellä paikan päällä tai etukäteen piirin tilille (FI23 5711 6120 2017 99).

Ilmoittautumiset sähköpostitse osoitteeseen vasp [ät] luontoliitto [piste] fi viimeistään 26.9. Kerro ilmoittautumisviestissä nimesi, syntymävuotesi, oletko harrastanut sienestystä aiemmin vai aloitteletko vasta, sekä tarkat tiedot mahdollisesta erityisruokavaliosta. Mukaan mahtuu 15 ensimmäisenä ilmoittautunutta.

Tämä tapahtuma järjestetään osana Vaspin Lihattoman lokakuun kampanjatoimintaa. Kampanjan tarkoituksena on vähentää lihansyöntiä merkittävästi tai lopettaa se kokonaan kuukauden ajaksi. Kampanja alkoi Docventuresin saamasta haasteesta ja levisi pian kymmenien tuhansien ihmisten ilmiöksi.

Tapahtuma on myös osa Luonto-Liiton valtakunnallista Lähimetsät haltuun! -kampanjaa, jolla nostetaan esiin lähimetsien tärkeyttä luonnon monimuotoisuudelle ja ihmisten hyvinvoinnille sekä kannustetaan ihmisiä viettämään enemmän aikaa metsässä.

kuuluu seuraaviin kategorioihin: , , ,