Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Karpaloretki Pomponrahkalla

Karpaloretki Pomponrahkalla

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää karpaloretken Turun Pomponrahkalla 21.11. Tervetuloa siis ihastelemaan myöhäissyksyistä metsä- ja suoluontoa! Marjojen etsinnän lomassa pääset tutustumaan Luonto-Liiton paikallistoimintaan ja ihmisiin. Retki on suunnattu nuorille ja etenkin uusille Turkuun saapuneille opiskelijoille. Kun haluat löytää luonto- ja ympäristöhenkistä tekemistä ja seuraa, osallistu Luonto-Liiton toimintaan!
Milloin 21.11.2020
alkaa 14:00 loppuu 16:00
Missä Pomponrahka, Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Retkelle lähdetään lauantaina 21.11. klo 14, Isosuon P-alueelta (karttalinkki), jonka vierestä ulkoilureitistö alkaa. Fölin reittihaussa retken lähtöpaikka on nimeltään Haapa-alho, lentokenttä. Retki päättyy samaan paikkaan.

Päivän aikana kävellään noin 4 kilometriä polkuja ja pitkospuita pitkin, pyritään pääsemään karpaloapajille, havainnoidaan luontoa ja pidetään evästauko taukopaikalla karpalosuon vieressä. Ohessa keskustellaan Luonto-Liiton toiminnasta ja tulevista retkistä.

Ota mukaan säänmukaista lämmintä vaatetta, omat eväät ja marjaämpäri sekä mahdolliset luonnonharrastusvälineet, esim. kiikarit tai kamera, jos satut omistamaan.

Pomponrahkaan pääsee helposti pyöräillen tai bussilla Turun keskustasta. Linja 2A kulkee kohteen lähelle puolen tunnin välein Aurakadun pysäkiltä T13. Linja kulkee myös Puutorin kautta. Esimerkiksi klo 13:33 lähtevällä vuorolla pääsee hyvin paikalle retken alkuun.

Retki on osallistumismaksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille jäsenyyteen katsomatta. Ennakkoilmoittautumista ei tarvita. Otetaan huomioon epidemiaturvallisuus: retkellä pidetään turvavälit, osallistujat tuovat omat eväät ja bussilla saapuvien suositellaan luonnollisesti käyttävän bussimatkalla maskia. Älä osallistu retkelle, jos sinulla on hengitystieinfektion oireita.

Lisätietoja retkestä antaa piirin puheenjohtaja: Milla Aalto, milla.m.aalto [ät] utu.fi, 050 5722 345

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,