Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Lähiluontoretki Muikunvuorelle

Lähiluontoretki Muikunvuorelle

Tule mukaan tutustumaan Turun lähiluontokohteisiin! Maaliskuun kohteenamme on kiehtova Muikunvuori. Luvassa Kevätseurantaa ja keskustelua alueen muinaisesta menneisyydestä. Ilmoittaudu!
Milloin 20.03.2021
alkaa 14:00 loppuu 16:00
Missä Muikunvuori, Kaarina
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Edellisestä Vaspin lähiluontoretkestä on ehtinyt kulua jo liian pitkään, joten nyt yritetään taas järjestää! Epidemiatilanteen kehittyminen voi kuitenkin vaikuttaa retken toteutumiseen.

***

Muikunvuori on niinkin valtavaksi kalliomuodostelmaksi suorastaan absurdin helppo olla huomaamatta. Suoraan Ravattulan Citymarketin takana kohoava, 65 metrin korkeuteen yltävä vuori on Hämeentietä kulkevan vinkkelistä täysin metsän peitossa, mutta kun lähtee mäkeä kiipeämään alkaa maisema näyttää kuin jättiläisten käsirysyn jäljiltä: monimetrisiä lohkareita lepää kalliota vasten ja nousun huipulla odottaa valtaisa kymmenmetrinen siirtolohkare.

Vaikuttava vuori on nähnyt paljon ihmishistoriaa ja sen rinteiltä löytyy yhä rautakautisen asumisen merkkejä, polttokalmistoja sekä röykkiöhauta, kuppikiviä ja uhripaikkoja. Tätä kaikkea lähdemme pällistelemään porukalla. Lisäksi teemme Kevätseurantaa.

Koronan vuoksi vedämme tapahtumalle kuitenkin osallistujarajan, joka on jämerät kuusi (6) henkeä, kaikki terveitä. Pidämme turvallisia etäisyyksiä emmekä tule paikalle yhteiskyydeillä. Käytämme mahdollisuuksien mukaan joukkoliikenteellä saapuessamme maskeja. Jokaisella on tiukasti omat eväät mukana. Ensimmäiset kuusi ilmoittautunutta pääsevät mukaan. (Onneksi Muikunvuori on helppo kohde saavuttaa yksinkin, jos et ehdi mukaan tai uskalla liittyä seuraan.)

Retken lähtöviiva on Ravattulan Citymarketin pihassa seisovan Turun Kalustetukun edessä osoitteessa Reivikatu 1, mistä lähdemme etenemään kohti seikkailua. Retki kestää muutaman tunnin ja sen ajan vaeltelemme vuoren rinnettä ja fiilistelemme kevättä sekä muinaistunnelmia. Huomionarvoista on että vuoren rinne nousee jyrkästi. Hyvät rymistelyjalkineet ovat suositeltavat.

Ilmoittautumisia otetaan vastaan sähköpostiosoitteeseen e.h.engblom[at]gmail.com. Ilmoittauduthan viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa!

Lyhyesti:

Mitä: Lähiluontoretki Muikunvuorelle

Milloin: Lauantaina 20.3. klo 14

Missä tavataan: Ravattulan Citymarketilla, Kalustetukun luona, osoitteessa Reivikatu 1, Turku

Mitä mukaan: Säänmukaiset vaatteet, hyvät kengät, omat eväät, mahdollisesti omat harrastusvälineet (kuten kiikarit tai kamera)

Ilmoittautuminen: Viimeistään viikkoa ennen tapahtumaa osoitteeseen e.h.engblom[at]gmail.com

Muista: Älä osallistu sairaana. Pidä turvavälit. Suosittelemme maskin käyttöä julkisilla saavuttaessa. Peru ilmoittautumisesi, jos et voikaan osallistua.

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,