Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Matka merelle -leffailta

Matka merelle -leffailta

Tervetuloa katsomaan Suomenlahdesta kertovaa dokumenttielokuvaa Matka merelle (2017) ja keskustelemaan sen herättämistä ajatuksista!
Milloin 08.12.2017
alkaa 19:00 loppuu 22:00
Missä Quantumin auditorio, Vesilinnantie 5, Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Leffaillan osallistumismaksu on 4 €, joka maksetaan käteisellä paikan päällä. Naposteltavat ja juomiset sisältyvät hintaan. Tapahtumapaikkana toimii Quantumin auditorio Turun yliopiston Quantum-rakennuksessa, osoitteessa Vesilinnantie 5, Turku. Tilaisuus alkaa klo 19.

Suomenlahti on geologiansa ja eläimistönsä puolesta yksi maailman ainutlaatuisimmista merialueista ja arktisten lintujen muuton valtaväylä sekä kolmen hyvin erilaisen rantavaltion yhteinen meri. Elokuvassa Suomenlahden luontoa katsotaan nuoren rannoilla kulkevan pojan sekä nuoren merentutkijan silmin mutta erityisesti Suomenlahden eläinmaailman kautta. (Katharsis Films.)

Jouni Hiltusen ohjaamassa luontoelokuvassa Suomenlahdella kohtaavat runsas meriluonto, monipuolinen eläimistö sekä meren tilaa tarkkailevat ja siihen vaikuttavat ihmiset. Henkilöiden tarinat ovat sekoitus lintutieteilijän ja merentutkijan intohimoa sekä pienen pojan uteliaisuutta jälkipolville periytyvää merta kohtaan. Jouni Hiltunen halusi näyttää pojalleen nuoruutensa Suomenlahden, jonka vesi oli kirkasta ja luonto monimuotoinen. Minkälainen tuo aiemmin paratiisina näyttäytynyt meri on nyt, vuosikymmeniä myöhemmin? (Suomi 100.)

Tapahtuman järjestää Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri yhteistyössä Turun yliopiston biologian ja maantieteen opiskelijoiden ainejärjestö Synapsin kanssa.

Lisätiedot: Milla Aalto, milla.aalto[ät]luontoliitto.fi

Tapahtuma Facebookissa