Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Talviretki Kullanvuorelle

Talviretki Kullanvuorelle

Mikäs sen mainiompi tapa päättää laskiais- ja ystävänpäiväviikko kuin lähteä talviselle retkelle patikoimaan metsäpolkuja, ihailemaan maisemia vuoren laelta ja herkuttelemaan nuotioeväitä laavulla! Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää nuorille suunnatun päiväretken Kullanvuorelle lauantaina 17.2.
Milloin 17.02.2018
alkaa 11:30 loppuu 17:00
Missä Kullanpolku, Raisio
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Kokoonnumme noin klo 11.15 Hujalan hiihtokeskuksen parkkipaikalla (katso sijainti), josta retkelle lähdetään 11.30. Perille pääsee hyppäämällä Kauppatorilta lähtevään bussiin numero 303 ja nousemalla kyydistä Ruskon kirkolla, josta on parin kilometrin kävely tapaamispaikalle.

Tutustumme luonnonsuojelualueeseen ja kiipeämme Kullanvuorelle, joka on sekä Raision että Ruskon korkein huippu. Lumitilanteesta riippuen voimme ihmetellä muinaisrantoja, hiidenkirnua ja muita jääkauden merkkejä sekä tehdä Talviseurannan havaintoja. Lounastauko pidetään laavulla nuotion ääressä.

Päivämatka on vain noin neljä kilometriä, mutta reitti saattaa olla osittain vaikeakulkuinen etenkin liukkaalla kelillä. Mukaan tarvitaan hyvät jalkineet, säähän sopiva vaatetus ja omat eväät. Retki on ilmainen eikä ennakkoilmoittautumista tarvita.

Kysymyksiin vastaa Silja Aalto: sisu.aalto[ät]gmail.com

kuuluu seuraaviin kategorioihin: , ,