Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Kevättuulen polku Turun lähimetsissä

Kevättuulen polku Turun lähimetsissä

Kevättuulen polku on rastirata, jossa tutustutaan keväisiin eläin- ja kasvilajeihin hauskojen arvoitusten ja tehtävien avulla. Tuomme rastiradan huhti-toukokuussa Turun seudun lähiluontoon.
Milloin 24.04.2021 00:00 loppuu
23.05.2021 00:00
Missä Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Tehtävät ovat suunnattu alakouluikäisille lapsille aikuisen opastuksella. Rata on yhdessä luontokohteessa kerrallaan noin viikon, minkä jälkeen siirrämme sen uuteen paikkaan.

26.4.–5.5.2021 Kevättuulen polku Runosmäessä

Rastirata alkaa Runosmäen ja Nättinummen välisestä metsästä Pillipiiparinpolulta ja etenee Impivaaran liikuntakeskuksen suuntaan lenkkeilypolkua seuraten. Päätepiste on liikuntakeskuksen takana Impivaaran levähdyspaikalla, missä (olosuhteiden salliessa) voi pitää seikkailun päätteeksi evästauon. Reitin pituus on noin 700 metriä, ja sitä voi edetä helppokulkuista hiekkatietä pitkin. Rastit sijaitsevat metsän reunassa tien ulkopuolella.

7.5.2021 >> Kevättuulen polku Luolavuoressa

Polku lähtee Ilpoisten koulun takaa (Lauklähteenkatu 13), ja kiertää noin 650 metriä pitkän lenkin seuraillen kuntorataa. Reitti päättyy takaisin samalle lähtöpisteelle. Polku on leveä ja pääosin helppokulkuinen, mutta sisältää jyrkän mäen. Rastit sijaitsevat metsän reunassa lähellä polkua. Reitti kulkee luonnonsuojelualueella: polulta on luvallista poistua, mutta lemmikit kuuluu pitää kiinni, eikä esimerkiksi kasvillisuutta saa poimia tai vahingoittaa.

Lue lisää Kevättuulen polusta: kevatseuranta.fi/kevattuulenpolku

Kun olet käynyt seikkailemassa polulla, voit kertoa siitä myös meille jakamalla terveiset sosiaalisessa mediassa tunnisteilla: #kevättuulenpolku #kevätseuranta #luontoliitto. Kuulemme myös oikein mielellämme palautetta polusta sekä ehdotuksia seuraavaksi sijoitupaikaksi.

kuuluu seuraaviin kategorioihin: