Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Sieni- ja marjaretki Pomponrahkalla

Sieni- ja marjaretki Pomponrahkalla

Suppilovahvero- ja karpaloapajat odottavat löytäjäänsä. Lähdetään yhdessä viettämään lokakuista päivää suomaisemissa sienestyksen ja marjastuksen merkeissä.
Milloin 20.10.2019
alkaa 11:00 loppuu 19:00
Missä Pomponrahka, Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää syksyisen sieni- ja marjaretken Turussa Pomponrahkalla sunnuntaina 20.10. Mukaan voi lähteä, vaikkei tietäisi juuri mitään sienestyksestä tai marjastuksesta – retken vetäjät neuvovat kyllä mielellään.

Retki alkaa Haapa-alhon parkkipaikalta (karttalinkki) klo 13.00. Kohteen lähelle pääsee Turun keskustan suunnalta busseilla 18 (Runosmäki) sekä 2A ja 2C (Liljalaakso).

Retki kestää 2-3 tuntia, satotilanteesta ja osallistujien toiveista riippuen. Vaikka saalista ei juuri löytyisikään, syksyinen suo- ja metsäluonto tarjoaa  varmasti ihasteltavaa ja ihmeteltävää. Kuljemme Pomponrahkan soidensuojelualueella ja sen lähiympäristössä muutaman kilometrin.

Mukaan on hyvä ottaa ainakin juomapullo sekä ämpäri ja/tai kori. Lisäksi voit halutessasi ottaa mukaan sieniveitsen ja -kirjan sekä muita omia luonnonharrastusvälineitä. Taukoa ajatellen voit ottaa myös pienen termospullon/mukin lämmintä hörpittävää ja istuinalustan. Maasto ei ole vaikeakulkuista, mutta etenemme myös polkujen ulkopuolella. Vaatetus on syytä valita sään mukaan. Parhaat jalkineet ovat kumisaappaat.

Retki on suunnattu nuorille (noin alle 29-vuotiaille). Se on osallistumismaksuton ja avoin kaikille piirin toiminnasta kiinnostuneille jäsenyyteen katsomatta.

Lisätiedot: Silja Aalto, sisu.aalto[ät]gmail.com

kuuluu seuraaviin kategorioihin: ,