Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Itämeri-kouluvierailijoita koulutetaan Turussa

Itämeri-kouluvierailijoita koulutetaan Turussa

Oletko kiinnostunut Itämeren tilasta ja suojelusta? Haluatko olla tuomassa ajantasaista tietoa lähimerestämme lapsille ja nuorille? Nyt on tilaisuus kouluttautua Luonto-Liiton Itämeri-vierailijaksi! Ilmoittaudu mukaan koulutukseen ja tule tekemään käytännön ympäristökasvatustyötä!
Milloin 01.02.2020
alkaa 11:00 loppuu 17:00
Missä Luonnonsuojelukeskus, Martinkatu 5, Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Kouluvierailijakoulutus järjestetään lauantaina 1.2.2020 Turun luonnonsuojelukeskuksella (Martinkatu 5, Turku) klo 11-17. Koulutukseen on myös etäosallistumismahdollisuus.

Itämerivierailumateriaalimme on viime vuonna uudistettu yhteistyössä John Nurmisen säätiön kanssa ja uudet materiaalit ovat saaneet opettajilta kehuja syksyn vierailuilta. Koulutuksessa käydään läpi vierailun sisältö sekä käytännön ohjeet vierailujen toteuttamisesta. Koulutukseen ovat tervetulleita sekä vanhat kouluvierailijamme että uudet kouluvierailuista kiinnostuneet.

Koulutus on maksuton. Matkakulut koulutukseen korvataan niille, jotka ryhtyvät koulutuksen jälkeen tekemään kouluvierailuja. Ilmoittaudu koulutukseen oheisella lomakkeella viimeistään 27.1. Jos et ole aiemmin tehnyt Luonto-Liiton kouluvierailuja, kirjoita Vapaa sana -kohtaan itsestäsi lyhyt esittelyteksi, jossa voit kertoa esimerkiksi koulutuksestasi tai harrastuneisuudestasi.

Linkki ilmoittautumislomakkeeseen: https://urly.fi/1pTi

Koulukiertuevastaava ottaa yhteyttä kaikkiin ilmoittautuneisiin.

Koulutuksessa on tarjolla kahvia, teetä ja välipalaa. Kehotamme ottamaan omia eväitä mukaan. Koulutustilassa on jääkaappi ja mikro.

Luonto-Liiton Itämeri-vierailijat kiertävät peruskouluissa tutustuttamassa lapsia ja nuoria Itämeren ainutlaatuiseen elämään kertoen, keskustellen ja erilaisten toiminnallisten harjoitusten avulla. Vierailuista maksetaan vierailijalle palkkiota 20 euroa / 60 min ja matkakulut korvataan. Samalla saat myös arvokasta työkokemusta. Kouluvierailijan ei tarvitse olla asiantuntija, vaan hän toimii koulussa esimerkkinä aktiivisesta kansalaisesta. Oma kiinnostus ja innostus aihetta kohtaan sekä into toimia lasten ja nuorten parissa ovat kuitenkin tarpeen, ja aiheen tunteminen esimerkiksi opintojen tai harrastuneisuuden kautta on eduksi. Koulutuksessa saat työkalut ja materiaalit vierailujen pitämiseen.

Facebook-tapahtuma: www.facebook.com/events/2611028368996468

Tervetuloa koulutukseen!