Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Jouluaskartelu- ja hengailuilta Tuorlan saunamökillä

Jouluaskartelu- ja hengailuilta Tuorlan saunamökillä

Marraskuun viimeisenä perjantaina Älä osta mitään -päivä herättelee pohtimaan kriittisesti kulutusvalintoja ja niiden vaikutusta ympäristöön. ÄOM-päivää vietetään vastaliikkeenä yltiöpäiselle kulutuskulttuurille, jota Black Friday lietsoo. Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää Kaarinassa Tuorlan saunamökillä hengailuillan, jossa vietetään aikaa luonnon rauhassa kulutuskuplan ulkopuolella ja ostamisen sijaan tehdään itse. Tervetuloa mukaan askartelemaan joulukortteja ja tekemään kynttilöitä kierrätysmateriaaleista, herkuttelemaan, saunomaan ja tunnelmoimaan iltanuotiolla!
Milloin 29.11.2019
alkaa 18:00 loppuu 23:00
Missä Tuorlan rantasauna, Tuorlantie, Kaarina
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Paikalle voi saapua klo 18 alkaen, jolloin sauna on lämmin. Illanviettoa voidaan jatkaa puolille öin. Tuorlaan pääsee sekä Turun että Paimion suunnalta tulevilla busseilla. Bussipysäkki sijaitsee Tuorlantien ja Helsingintien risteyksessä (karttalinkki). Tuorlan majatalon luona on myös paikoitustilaa autoille. Majatalon osoite on Tuorlantie 1, Kaarina. Rantasauna sijaitsee vajaan kilometrin kävelymatkan päässä bussipysäkiltä ja majatalolta (karttalinkki).

Jouluaskareohjelma pyörii koko illan osallistujien toiveiden mukaan. Valamme kynttilöitä ja teemme joulukortteja sekä mahdollisesti myös erilaisia koristeita. Korttimateriaaleja ja askarteluvälineitä on tarjolla runsaasti, mutta omia tarvikkeita ja etenkin saksia voi tuoda tullessaan niin omaan käyttöön kuin yleiseen jakoonkin. Samoin pieniä tuikkupurkeiksi tai kynttilämuoteiksi sopivia purkkeja sekä kynttilänpätkiä voi ottaa mukaan.

Tarjolla on kahvia, teetä ja glögiä sekä vegaanisia jouluherkkuja. Omia eväitä voi halutessaan tuoda nuotiolla grillattavaksi. Saunoa voi vapaasti, mihin aikaan haluaa. Erillisiä saunavuoroja ei pidetä, joten saunassa käytetään uima-asuja.

Sään salliessa voimme havainnoida tähtitaivasta. Meillä on myös mahdollisuus kuulla pöllöjen syyshuhuilua. Laavulle voi halutessaan jäädä vaikka yöpymäänkin ja poistua vasta aamulla. Jos aiot viettää suuremman osan illasta ulkona, muista pukea päälle lämpimät, säänmukaiset ulkoiluvaatteet.

Tapahtuma on osallistumismaksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille, eikä siihen tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Se suunnattu noin 15-29-vuotiaille nuorille Luonto-Liiton jäsenyyteen katsomatta.

Mikäli sinulla on erityisruokavalio, ilmoitathan siitä muonitusvastaavalle 26.11. mennessä: katariina.riipinen[ät]utu.fi

TL;DR

• Mitä: Kulutuskriittinen hengailuilta - jouluaskartelua kierrätysmateriaaleista, vegaanisia herkkuja, sauna, nuotio, kivaa!
  • Milloin: Pe 29.11. klo 18-23
  • Missä: Tuorlan rantasauna, Tuorlantie, Kaarina
  • Mitä maksaa: Ei mitään!
  • Mitä mukaan: Saunomiskamat, uikkarit, omia askartelutarvikkeita, nuotioeväitä, lämpimät ulkoiluvaatteet, laavuiluvarusteet (riippuen siitä, mitä haluat illan aikana tehdä)

Facebook-tapahtuma: facebook.com/events/562001164568217

Lisätietoja ÄOM-päivästä: alaosta.fi