Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Alkutalven retki

Alkutalven retki

Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää nuorille suunnatun retken Pomponrahkan soille marraskuun hiljaisuudessa.
Milloin 19.11.2016
alkaa 13:00 loppuu 16:00
Missä Pomponrahka, Turku
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Vuoden viimeisellä retkellämme on ollut tapana kuunnella luonnon hiljentymistä talvea kohti. Tänä vuonna suuntaamme Pomponrahkan soidensuojelualueelle lauantaina 19.11. Tutustumme loppusyksyn suoluontoon ja syksyn viimeisiin luonnonantimiin: karpaloita ja suppilovahveroita löytyy usein vaikka mättäät olisivat jo jäässä - jos ne eivät ole jo hangen alla.

Retki alkaa klo 13.00 ja kestää noin kolme tuntia. Kokoonnumme Haapa-alhon parkkipaikalla, joka sijaitsee Vahdontien varrella. Paikalle on helppo saapua Turun keskustasta pyörällä, ja lähelle kohdetta pääsee kätevästi myös busseilla 18 (Runosmäki), 2A ja 2C (Liljalaakso). Retki on suunnattu pääasiassa nuorille (15-30 wee), se on ilmainen, eikä etukäteen ilmoittautumisia tarvita. Mukaan tarvitset vain säähän sopivat vaatteet. Halutessasi voit ottaa lämmintä juotavaa, sekä korin tai pussin, mikäli poimittavaa löytyy. Kysymyksiin ja tiedusteluihin vastaa Silja Aalto, sisu.aalto[ät]gmail.com.

Pitäkäämme mielessä, että retkeilemme suojelualueella. Ruokasienten ja marjojen kerääminen on alueella kuitenkin sallittu.

What: A day hike to Pomponrahka nature conservation area
When: Saturday November 19th 2016 at 13:00 (lasts for 2-3 hours)
Where: Pomponrahka, Turku. Meeting at Haapa-alho parking place (map link).
Price: Free of charge!
Additional information: Email to Silja Aalto, sisu.aalto[ät]gmail.com