Liity Luontoliiton jäseneksi

Jäsenenämme olet mukana tukemassa tärkeää ympäristökasvatustyötä ja pääset nauttimaan monipuolisesta toiminnastamme. Saat jäsenlehtemme Siepon tai Nuorten Luonnon sekä jäsenalennuksia tapahtumistamme.

Luontoliitto on tehnyt sinnikästä ympäristökasvatus- ja -vaikuttamistyötä jo 80 vuoden ajan. Kampanjoimme muun muassa hupenevien metsien, ilmaston, herkän Itämeren, virtavesien ja suurpetojen puolesta.

Toimimme 8 eri piirissä, 2 paikallisyhdistyksessä ja 6 eri toimintaryhmässä. Löydä oma tapasi olla mukana!

Liity jäseneksi tai anna jäsenyys lahjaksi!

Liitä tai liity jäseneksi alla olevan painikkeen kautta. Koska Luontoliitto on lasten ja nuorten järjestö, varsinaiseksi jäseneksi kannattaa ensisijaisesti liittää perheen alle 29-vuotias lapsi tai nuori. Perhejäseniksi kannattaa puolestaan liittää kaikki muut saman talouden jäsenet iästä riippumatta. Jäseneksi liittymiselle ei ole kuitenkaan yläikärajaa.

Jos annat jäsenyyden lahjaksi, voit ladata juhlavan sertifikaatin oikeanpuoleisesta painikkeesta.

Mitä jäsenyys maksaa?

Jäsenmaksumme on 29 euroa vuodessa. Samaan perheeseen kuuluvat voi liittää veloituksetta perhejäseniksi.

Voit liittyä myös kannatusjäseneksemme, jonka jäsenmaksu on 60 e/vuosi.

Opiskelija! Opiskelijahintamme on 28 euroa. Voit liittyä opiskelijajäseneksi Suomen luonnonsuojeluliiton sivuilla.

Luontoliiton jäsenenä saat

• Lasten luontolehti Siepon tai ajankohtaisiin ympäristöaiheisiin pureutuvan Nuorten Luonnon. Opiskelijajäsenet saavat myös Suomen luonnonsuojeluliiton Luonnonsuojelija-lehden.
  • Alennusta Luontoliiton leireistä ja kursseista.
  • Etuja ja alennuksia yhteistyökumppaniemme tuotteista ja palveluista.

Luontoliiton muut jäsenedut

Lisäksi saat etuja tai alennusta Luontoliiton jäsenkortilla:

• VALO hotelli
  • 10% alennus majoituksesta
  • Wellness etuhintaan 25 €/hlö
  • Workin sarjaliput 20 % alennuksella
  • Lue lisää täältä.
  • Polku Hotelli
  • Luontoliiton jäsenet yöpyvät Nuuksiossa Polku Hotellissa yön 20 % alennuksella ja 35 % alennuksella, kun yöpymisiä on 2 tai useampi. Lue lisää täältä.

www.polkuhotel.com

• Voima
    Voiman paperilehden vuositilaus alehintaan 19 € (norm. 39 €). Etu koskee vain ensimmäisen vuoden vuositilausta. Tilaukset: https://kauppa.voima.fi. Alennus aktivoituu, kun syötät alekoodin VoimaLuontoliitto verkkokaupan kassalla.
    www.voima.fi
  • Ekokauppa Ekolo
    5 % alennus Ekolon normaalihintaisista tuotteista liikkeestä ja verkkokaupasta.
    www.ekolo.fi
  • Ruohonjuuri
    5 %:n alennus Ruohonjuuren normaalihintaista tuotteista liikkeestä ja verkkokaupasta.
    www.ruohonjuuri.f
  • Taitonetti Oy
    5 %:n alennus käytetyistä tietokoneista Taitonetin liikkeistä ja verkkokaupasta.
    www.taitonetti.fi
  • Suomen Hostellijärjestö
    Jäsenkortilla saat 10 %:n alennuksen yöpymisistä Suomen Hostellijärjestöön kuuluvissa hostelleissa ympäri Suomen. Voit myös tilata maksutta Kotimaan hostellikortin, jolla saat 10 % majoitusalennuksen lisäksi muita hostellikorttietuja Suomessa. Lisäksi saat jäsenenä ostettua kansainvälisen hostellikortin hintaan 15 € (norm. 20 €). Kansainvälisellä hostellikortilla saat keskimäärin 10 %:n alennuksen Hostelling International -hostelleissa ympäri maailman.www.hostellit.fi
  • Into Kustannus
    Into Kustannus tarjoaa Luontoliiton jäsenille 40% alennuksen Innon verkkokaupan ostoksista. Hanki hyvää luettavaa itsellesi tai läheisillesi. Käytä kassalla kampanjakoodia LL ja alennus lasketaan automaattisesti. Tervetuloa ostoksille intokustannus.fi

Usein kysytyt kysymykset

Jos et löydä vastausta tältä sivulta, voit kysyä kaikista jäsenasioista sähköpostitse toimisto@luontoliitto.fi tai soittamalla 09-6844 420 (make klo 1014).

Jäsenportaali UKK

Jäsenportaalissa pääset muokkaamaan tietojasi, ja sieltä löydät myös jäsenkorttisi.

Jäsenportaali on Luontoliiton jäsenien palvelukanava:

• Voit tarkistaa ja päivittää tietojasi
  • yhteystiedot
  • piiri
  • jäsennumero
  • millä nimellä jäsenlehti/lehdet lähetetään (esim. useamman lapsen nimi)
  • Saat käyttöösi sähköisen jäsenkortin.
  • Näet laskusi
  • Voit tarkistaa ovatko laskut maksettuja ja tarvittaessa löydät laskun esimerkiksi hukkaan menneen tilalle.
  • Voit vaihtaa laskun toimitustavan kirje/sähköposti/e-lasku. Huom. e-laskun tilaus täytyy tehdä omassa verkkopankissa. Tarvitset sitä varten aiemman laskun tiedot, jotka löydät portaalin kautta.
  • Voit lähettää viestipyynnön uudesta perhejäsenestä, jäsenlehden vaihdosta, jäsenyyden päättämisestä tai muista jäsenasioista.

Portaaliin kirjaudutaan osoitteessa https://luontoliitto.crmieportal.com/ . Käyttäjätunnuksesi on sähköpostiosoitteesi, joka on merkittynä rekisteriimme. Kun olet kirjautumassa ensimmäistä kertaa portaaliin, tee itsellesi salasana ”Luo uusi salasana” -linkin kautta.

Todennäköisin syy löytyy käyttäjätunnuksena käytettävästä sähköpostiosoitteesta:

• Rekisterissämme on sinulle merkittynä joku toinen sähköpostiosoite tai sähköpostiosoitteen kirjoitusasussa on virhe.
  • Sähköpostiosoitteesi on kirjattuna rekisteriimme useamman kerran eli esimerkiksi itsesi lisäksi myös perhejäsenille tai vaikkapa henkilölle, jolle olet hankkinut lahjajäsenyyden.

Laita kirjautumisongelmista sähköpostia osoitteeseen
toimisto@luontoliitto.fi . Kerro viestissä jäsenen nimi (jos se on muu kuin omasi, esim. lapsesi) ja minkä sähköpostiosoitteen haluat rekisteriimme.

Jäseneksi voi liittyä täyttämällä nettisivuiltamme löytyvän lomakkeen Tule jäseneksi – Luonto-Liitto (luontoliitto.fi)

Lahjajäsenyyden voi ostaa tavallisella liittymislomakkeella. Huomioithan, että jäseneksi liittämiselle pitää olla lahjan saajan tai hänen huoltajansa lupa. Jäseneksi liitetylle lähtee sähköpostitse tervetulokirje heti liittymisen jälkeen. Lisäksi voit täyttää nettisivuillamme diplomin.

Jäsenyys jatkuu automaattisesti, kunnes saamme pyynnön jäsenyyden päättämisestä. Lasku tulee jatkossakin lahjan antajalle ellei muutosta tähän meille ilmoiteta.

Luontoliiton varsinaisen jäsenen jäsenmaksu on 29 euroa vuonna 2024. Perhejäsenyydet ovat maksuttomia. Kannatusjäsenmaksu on 60 euroa henkilöjäseniltä ja 170 euroa yritys/yhteisöjäseniltä. Suomen Luonnonsuojeluliiton ja Luontoliiton yhteinen opiskelijajäsenyys on 28 euroa vuonna 2024.

Jäsenkausi on kalenterivuoden pituinen. Loppuvuodesta (1.9.31.12.) liittyvät jäsenet ovat tällä ensimmäisellä, maksetulla jäsenmaksulla jäseniä myös seuraavan kalenterivuoden ajan.

Jäsenyys jatkuu aina siihen saakka, kunnes sen päättämistä meiltä pyydetään.

Luontoliiton sähköinen jäsenkortti löytyy jäsenportaalista. Jäsenkorttia tarvitaan esimerkiksi, jos haluaa hyödyntää kaupallisia jäsenetujamme. Kortin voi näyttää puhelimen näytöltä tai halutessasi voit myös tulostaa kortin esimerkiksi lompakkoosi.

Uudet jäsenet maksavat jäsenmaksun heti liittymislomakkeen täyttämisen jälkeen. Vanhat jäsenet saavat jäsenlaskun alkuvuodesta. Jäsenlaskun toimitustapana on ensisijaisesti sähköposti tai e-lasku, mutta lähetämme edelleen myös kirjelaskuja, jos sähköpostiosoitetta ei ole rekisterissämme tai e-laskutilausta ei ole tehty. E-laskun voi tilata oman verkkopankin kautta. Tilaukseen tarvitaan laskulta löytyviä tietoja -> tarvittaessa löydät aiemman laskusi jäsenportaalista.

Opiskelijajäsenenä saat samalla jäsenmaksulla sekä Luontoliiton että Suomen Luonnonsuojeluliiton jäsenyyden. Käytännössä liittyminen tapahtuu Suomen Luonnonsuojeluliiton nettisivujen kautta.

Luontoliitto saa Luonnonsuojeluliitolta aina alkukuusta listan edellisen kuukauden aikana liittyneistä jäsenistä ja lisää ne omaan rekisteriinsä. Tämän jälkeen uudet opiskelijajäsenet saavat Luontoliiton tervetulokirjeen sekä oikeudet Luontoliiton jäsenportaaliin kirjautumiseen.

Myös jatkossa opiskelijajäsenten maksut hoituvat Suomen Luonnonsuojeluliiton kautta ja ne eivät siksi näy Luontoliiton jäsenportaalissa.

Voit päivittää tietosi itse jäsenportaalin kautta tai lähettää vanhat ja uudet tietosi osoitteeseen toimisto@luontoliitto.fi.  Tiedot eivät päivity automaattisesti Postin tai Digi- ja väestötietoviraston kautta Luontoliiton rekisteriin.

Syynä voi olla esimerkiksi:

• Jäsenmaksu ei ole maksettu tai se ei näy maksettuna rekisterissämme esimerkiksi väärän viitenumeron takia.
  • Uutta lehteä ei ole ilmestynyt sen jälkeen, kun jäsenmaksu on maksettu, tai jäsenmaksu on maksettu niin lähellä lehden ilmestymisajankohtaa, että osoitteet oli jo sitä ennen ehditty toimittaa painolle.
  • Osoitetiedoissa on virhe.

Ole tarvittaessa yhteydessä toimisto@luontoliitto.fi.

Pääsääntöisesti piirijärjestö valikoituu oman postinumeron perusteella. On kuitenkin mahdollista vaihtaa piiri toiseksi jäsenportaalin kautta.

Voit käyttää samaa liittymislomaketta. Lomakkeella kysytään ensimmäisenä postinumeroa, jonka kautta jäsenyys menee oikean Luontoliiton piiriyhdistyksen alle. Voit syöttää siihen kohtaan esimerkiksi vanhan Suomen osoitteen postinumerosi tai vaikkapa Helsingin 00100 postinumeron. Muuten lomakkeen tiedot voi täyttää normaalisti. Maksu onnistuu Paytrailin kautta mm. luottokortilla.

Jäsenyyksiä ei voi vaihtaa rekisterissä toisen nimiin. Tällöin oikea toimintatapa on päättää jäsenyys ja täyttää liittymislomake.

Jäsenyyden voi päättää jäsenportaalissa tehdyn pyynnön kautta tai lähettämällä pyynnön sähköpostilla toimisto@luontoliitto.fi . Pyynnössä tulee olla jäsenen nimi sekä jäsennumero/postiosoite.

Huomioithan, että varsinaisen jäsenen jäsenyyden päättäminen, päättää samalla myös kaikki siihen liittyvät perhejäsenyydet.

Jäsenlehden vaihto lehdestä toiseen onnistuu missä kohtaa vuotta vain laittamalla asiasta sähköpostia toimisto@luontoliitto.fi . Jos haluat olla jäsen, mutta et halua jäsenlehteä syystä tai toisesta lainkaan, sekin on mahdollista toteuttaa sähköpostipyynnöllä. Jos haluat yhden jäsenlehden sijaan molemmat jäsenlehdet, saat lisälaskun toisesta lehdestä (vuonna 2024 lisälehti kalenterivuodeksi on +12,5 e). Kahdesta jäsenlehdestä yhteen kannattaa vaihtaa ennen ko. vuoden jäsenmaksun maksamaista, jolloin saat uuden jäsenlaskun, joka sisältää vain yhden jäsenlehden.