Search results

10 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Luonto-Liiton kevätpäivät 2020
Varsinais-Suomen piirillä on ilo järjestää Luonto-Liiton valtakunnalliset kevätpäivät huhtikuussa 2020 Taivassalossa Tippsundin leirialueella. Tapahtuman ohjelma julkaistaan ja ilmoittautuminen avataan vuoden alussa. Seuraa tiedotusta!
Kuukausikokous
Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piirin hallitus ja aktiiviporukka kokoustaa jälleen Turussa. Kokous on avoin kaikille toiminnasta kiinnostuneille. Kokouspaikkana toimii Café Art.
Metsäkahvila
Suosittu metsäkahvila tulee taas! Seuraa tiedotusta.
Lasten luontokerho Turussa maanantaisin
Tervetuloa luontokerhoon! Alakouluikäisille lapsille suunnattu luontokerho starttaa syyskuussa Turussa. Kerhossa havainnoidaan ja tutkitaan luontoa, leikitään, askarrellaan ja tehdään pieniä retkiä lähiluontoon.
Erätaitokurssi Turussa: Tulenteko
Opetellaan tulentekoa maastosta löytyvistä materiaaleista ja perehdytään erilaisten sytykkeiden ja polttopuiden ominaisuuksiin. Kurssilla käydään läpi mm. kiehisen veistäminen, sytytyspuikon ja perinteisten tulusten – piikiven ja karkun – käyttö sekä muita tulenteon niksejä.
Erätaitokurssi Turussa: Maastoensiapu
Käydään läpi maastoensiapupakkauksen sisältöä ja pohditaan, mitä minkäkinlaisella retkellä tarvitsee. Harjoitellaan viiltohaavan ja palohaavan hoito, painesiteen teko ja potilaan suojaaminen kylmältä. Sään ja aikataulun mukaan tehdään muita soveltavia ensiapuharjoituksia.
Erätaitokurssi Turussa: Selviytymispakkaus
Mitä olisi hyvä olla aina maastossa mukana eksymisen tai muiden ongelmatilanteen varalta? Käydään läpi erilaisia välineitä, hätäviestintäkeinoja ja kokeillaan hätämajoitteen rakentamista avaruuslakanasta. Ohjaajalta voi ostaa sytytyspuikkoja, hätäpillejä ja avaruuslakanoita omaa selviytymispakkausta varten.
Jouluaskartelu- ja hengailuilta Tuorlan saunamökillä
Marraskuun viimeisenä perjantaina Älä osta mitään -päivä herättelee pohtimaan kriittisesti kulutusvalintoja ja niiden vaikutusta ympäristöön. ÄOM-päivää vietetään vastaliikkeenä yltiöpäiselle kulutuskulttuurille, jota Black Friday lietsoo. Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri järjestää Kaarinassa Tuorlan saunamökillä hengailuillan, jossa vietetään aikaa luonnon rauhassa kulutuskuplan ulkopuolella ja ostamisen sijaan tehdään itse. Tervetuloa mukaan askartelemaan joulukortteja ja tekemään kynttilöitä kierrätysmateriaaleista, herkuttelemaan, saunomaan ja tunnelmoimaan iltanuotiolla!
Located in Tapahtumat
Vasp julkaisee blogissaan tiedotteita, nuorten aktiiviensa kirjoituksia ajankohtaisista Luonto-Liiton toiminnanalaan liittyvistä asioista sekä kuvia ja raportteja järjestön tapahtumista.
Tiedosto Troff document (with manpage macros) Suojeluesitys Liedon kunnan Parmaharjun seudun kalliometsistä
Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiriltä Liedon kunnalle 21.11.2016