Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Toimintaryhmät / Luonnonharrastus- ja ympäristökasvatustoiminta

Luonnonharrastus- ja ympäristökasvatustoiminta

Luonto-Liitto haluaa viedä lapset ja nuoret luontoon ja näyttää, miksi niin moni innostuu luonnosta ja saa siitä elämänmittaisen harrastuksen. Tästä toiminnasta huolehtii Luonnonharrastus- ja ympäristökasvatusjaosto. Luonto-Liiton luonnonharrastustoimintaan yleisemmin voit tutustua tästä.

Jaoston vastuualueina ovat muun muassa Kevätseuranta ja Kevättuuli sekä luonnonharrastusmerkit Pihka ja Karpalo. Kaikki muukin luonnonharrastusaiheinen toiminta kuuluu jaoston piiriin, ja sitä kehitetään ja järjestetään jaostolaisten kiinnostusten mukaisesti. Jaosto myös suunnittelee Luonto-Liiton lasten- ja nuortentoimintaa, eli esimerkiksi kerhoja, leirejä ja koulutuksia.

Onko sinulla ideoita, joiden avulla nuoret innostuisivat lähtemään luontoon? Keksitkö Kevätseurannan ensi vuoden teeman tai haluatko perustaa Pihka-kerhon? Oletko viihtynyt ohjaajana leireillä ja haluaisit saattaa parhaat kokemuksesi myös muiden hyödynnettäviksi?

Jaostoon osallistuminen ei vaadi erityisosaamista luonnonharrastuksesta tai ympäristökasvatuksesta, vaan kiinnostus aihepiirejä kohtaan riittää. Jaosto on valtakunnallinen ja toimii ennen kaikkea sähköpostin välityksellä, mutta tapaamme toki myös kasvokkain, tarpeen ja mahdollisuuksien mukaan.

Jos kiinnostuit jaoston toiminnasta tai haluat esimerkiksi ehdottaa meille jotain,ota ihmeessä yhteyttä Antti Salovaaraan (ans[ät]iki.fi tai 040-7376948).

Leirejä, kerhoja ja muuta toimintaa kannattaa katsoa tapahtumakalenterista tai suoraan oman piirin sivuilta. Piirit löydät oikean laidan paikallistoiminta-karttakuvasta.

Kuvassa muutama jaostolainen Seitsemisen seudulla,  kyllä me uloskin ehdimme!

Kuva: Antti Salovaara