Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Toimintaryhmät

Toimintaryhmät

Toimintaryhmät keskittyvät hoitamaan tietyn aihepiirin asioita Luonto-Liitossa. Katso mikä sinua kiinnostaa ja ota yhteyttä!

Haluatko olla mukana toimittamassa Luonto-Liiton lehtiä? Miettiä kulutuskysymyksiä? Suojella metsiä, Itämerta tai Suomen suurpetoja? Opetella järjestötoiminnan kiemuroita? Meillä saat tehdä!

Tule mukaan Luonto-Liiton toimintaan, katso mikä sinua kiinnostaa ja ota yhteyttä! Meillä pääset vaikuttamaan paikallisesti tai valtakunnallisesti, sillä Luonto-Liitossa toimii useita jaostoja ja toimintaryhmiä. Ne ovat ryhmiä, jotka keskittyvät hoitamaan tietyn aihepiirin asioita Luonto-Liitossa.

Miten pääsen mukaan?

• Tutustu toimintaamme, katso alkuun vaikkapa toimintaryhmämme ja tapahtumamme tapahtumakalenterista
  • Valitse itsellesi mieluisaa tekemistä
  • Ota yhteyttä yhteyshenkilöön tai ilmoita itsestäsi Facebook-sivullamme

Miten tämä toimii?

Jaostoilla on virallinen asema Luonto-Liitossa. Ne ovat tavallaan hallituksen apureita, ja edistävät osaltaan liitolle tärkeitä asioita. Jaostot ovat mainio tapa päästä vaikuttamaan liiton toimintaan valtakunnallisella tasolla. Jaostot muun muassa koordinoivat valtakunnallista toimintaa ja päättävät alansa virallisista asioista.

Toimintaryhmät ja jaostot ovat keskenään erilaisia ja toiminnan muodot vaihtelevat. Osa jaostoista on toimintaryhmiä itsessään, toiset jaostot toimivat isompien toimintaryhmien hallituksina, jotkut ryhmät ovat vain toimintaryhmiä ilman virallista asemaa Luonto-Liiton hallinnossa. Esimerkisi Itämeri-, metsä- ja susiryhmät ovat vapaita ryhmiä, joiden toimintoja ohjaa jaosto. Ryhmän asema ei kuitenkaan ole olennaisinta, vaan toiminta ja tekeminen.

Jaostoihin ja toimintaryhmiin ovat tervetulleita kaikki kiinnostuneet. Innostus ja kiinnostus asiaan ovat tärkeitä.  Osallistumalla pääset oppimaan käytännössä toiminnan kehittämistä ja järjestämistä, eli taitoja, jotka ovat hyödyksi elämässä laajemminkin.

Piiritoiminta on Luonto-Liiton paikallistoimintaa eri puolilla Suomea. Katso lähin piirisi ja kysy lisää toiminnasta!

Toimintaa Luonto-Liitossa:

Lisäksi Luonto-Liiton Nuorten Luonto -lehti hakee jatkuvasti uusia nuoria avustajia kirjoittamaan, valokuvaamaan ja kuvittamaan. Tutustu lehteen: www.nuortenluonto.fi. Lisätietoja: taija.rinne [ät] luontoliitto.fi