Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Luonto-Liiton #luontokuvahaaste

Luonto-Liiton #luontokuvahaaste

Osallistu luontokuvakilpailuun somessa ja voit voittaa älypuhelimen tai luontokuvausoppitunnin koko luokalle! Kilpailuaika on 1.2.–30.4.2018.

Kevät on antoisaa aikaa lähteä ulos kameran tai älypuhelimen kanssa. Tarkkaile lähiluontoasi ja ikuista pala luontoa kuvaan. Jaa kuvasi Instagramissa tai Facebookissa tägeillä #luontokuvahaaste ja #luontoliitto. Yksilökilpailussa parhaasta kuvasta palkintona on älypuhelin.

Haasta mukaan koko luokkasi ja voitte myös voittaa oppitunnin luontokuvauksen parissa Topin, Marinellan tai Anna-Elinan kanssa.

• Keksikää luokalle oma hashtag, jotta tunnistamme teidät. Lisäksi muistakaa käyttää tägejä #luontokuvahaaste ja #luontoliitto.
  • Ilmoittakaa osallistumisestanne osoitteeseen viestinta@luontoliitto.fi
  • Katsokaa tunnilla Topin vinkit luontokuvaukseen – ja sitten vain ulos luontoon kuvaamaan!
Luontokuvien ohella voitte osallistua kilpailuun myös luokan yhteisellä kuvalla Talviseurannan hengessä: napatkaa kuva, jossa luokkanne tekee mittauksia lumipuntarilla tai muulla Talviseurannan mittavälineellä ja ilmoittakaa samalla havaintonne Talviseurantalähetillä. Lue lisää Talviseurannasta kampanjan nettisivuilta: www.talviseuranta.fi

Kilpailu on suunnattu ensisijaisesti yläkoululuokille ja sitä vanhemmille oppilaille, mutta ikärajoja kilpailussa ei ole ja se sopii hyvin myös nuorempien oppilaiden opetukseen. Palkinto-oppitunnit räätälöidään luokan mukaan.

Topin vinkit

Luontokuvaamisessa alkuun auttaa Topi Lainio, joka on 25-vuotias lappeenrantalainen luontokuvaaja ja yksi #luontokuvahaasteen kuvaajatuutoreista.

Marinellan vinkit

Retkeilyä rakastava Marinella Himari neuvoo, miten kuviin saadaan tunnelmaa ja upeaa valoa.

Anna-Elinan vinkit

Tampereella asuva itärajan kasvatti Anna-Elina Lahti vinkkaa sommittelun merkityksestä. Hän rohkaisee myös lähtemään kuvaamaan "säällä kuin säällä".