Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Liity laumaan -kävelyt 2016 / Ohjeita kävelijöille

Ohjeita kävelijöille

Tältä sivulta löydät käytännön ohjeita Liity laumaan -kävelyiden osallistujille.

YLEISTÄ: Kävelyllä osallistujat kiertävät parin kilometrin pituisen reitin, jonka varrella he pääsevät osallistumaan elämyksellisiin ja susiaiheisiin toimintapisteisiin. Kävely ja toimintapisteet koetaan yhdessä omassa kävelyryhmässä/aallossa, jossa on mukana noin parikymmentä muuta susien ystävää. Kävely kestää kokonaisuudessaan noin 1,5 tuntia. Tapahtuma on esteetön.

ENNEN KÄVELYÄ: Oman kävelyaallon lähtöaika kerrotaan ilmoittautumisen ja maksamisen jälkeen lähetettävässä vahvistusviestissä. Olethan lähtöpaikassa vähintään 15 minuuttia ennen aaltosi lähtöaikaa, jolloin kävelijät kutustaan kokoon ohjeistusta varten.

Kukin kävelijä saa ennen lähtöä kävelyn teeman tunnuksen (esimerkiksi heijastin tai kassi), joka on pidettävä esillä koko kävelyn ajan. Tunnuksen perusteella pisteiden vetäjät erottavat kävelijät muista ulkoilijoista.

MITÄ MUKAAN KÄVELYLLE:

Kävelijät voivat jättää tavaroitaan omalla vastuullaan infoteltalle kävelyn ajaksi. Suosittelemme kuitenkin ottamaan mukaan vain tarpeellista ja mukana kannettavaa.

säänmukainen ulkoiluvarustus

- juomapullo ja oma muki

- istuialusta tai kannettava retkituoli

KÄVELYN AIKANA: Kukin aalto kiertää toimintapisteet itsenäisesti määrätyssä järjestyksessä. Jokainen kävelijä saa ennen lähtöä kartan, johon kaikki pisteet ja kiertojärjestys on merkitty. Toimintapisteet tunnistatte Liity laumaan -julisteista ja pisteiden vetäjien Oikeus olla susi -paidoista.

Kävelkää ryhmänne kanssa yhdessä kiireettömästi niin että kaikki pysyvät vauhdissa mukana, sillä kaikki toimintapisteet on suunniteltu koettavaksi yhdessä oman ryhmän kanssa. Emme kuitenkaan suosittele pitämään pitkiä taukoja kesken kävelyn, jottei toimintapisteille syntyisi jonoa.

Muistetaan kunnioittaa toisiamme ja antaa tilaa sekä kanssakävelijöille että ulkopuolisille. Mielenrauha kannattaa säilyttää myös, jos pisteille sattuu syntymään jonoa. Uteliaille kyselijöille kannattaa ehdottomasti kertoa asiallisesti, mikä on susien tilanne Suomessa, miksi kävely järjestetään ja missä pääsee ilmoittautumaan. Liity laumaan -kävelyillä näytetään, että susi on suojelun arvoinen ilman vihaa ja vastakkainasettelua. Mahdollisista häiriköistä voit ilmoittaa järjestäjille tai poliisille.

Banderolleja ja julisteita saa ottaa mukaan, kunhan ne sopivat Liity laumaan -henkeen eivätkä ole esteenä muille kävelijöille tai ulkopuolisille.Liity laumaan -kävelyt ovat puoluepoliittisesti sitoutumattomia, joten ethän ota puoluetunnuksia mukaan.

Jaa tunnelmiasi kävelyltä somessa: #liitylaumaankävelyt #greypride

KÄVELYN JÄLKEEN: Kävely päättyy samaan paikkaan kuin mistä se lähtee liikkeelle eli Liity laumaan -minifestareille. Älkää unohtako ottaa ryhmäkuvaa kävelyporukastanne! Tunniste jää jokaiselle kävelijälle muistoksi tapahtumasta. Kävelyn jälkeen voitte jäädä aistimaan minifestareiden tunnelmaa vaikkapa tapahtuman loppuun saakka.

Joko olet ilmoittautunut? Lisätietoa ohjelmasta ja ennakkoilmo paikallisten kävelyiden omilla sivuilla:

HELSINKI

TAMPERE

Maksuohjeet: saat ohjeet maksamista varten, kun olet lähettänyt ilmoittautumislomakkeen. Tässä ohjeet, mikäli ne pääsivät hukkumaan:

1. Kävely maksetaan Luonto-Liiton lahjoitusivulla kohdassa "Tee kertalahjoitus": http://www.luontoliitto.fi/luontoliitto/tue-toimintaamme-lahjoita

2. Täytä kohtaan "Summa" haluamasi lahjoitus (vähintään 5€ per osallistuja). Täytä "Yhteystiedot" kohtaan samat yhteystiedot kuin ilmoittautumislomakkeella (vähintää nimi ja sähköposti).

3. Paina "Lahjoita". Järjestelmä ohjaa sinut maksusivustolle.

Ilmoittautumisesi on voimasssa, kun saat maksun jälkeen vahvistusviestin (tämä voi viedä muutaman arkipäivän).

Liity laumaan -kävelyt 2016 HKI & TRE - suojellaan sutta, askel kerrallaan.

#greypride #liitylaumaankävelyt

Kysyttävää kävelyistä? Ota yhteyttä:

otto.snellman@luontoliitto.fi

Lisätietoa susiryhmästä: luontoliitto.fi/susiryhma