Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Leirit

Leirit

Luonto-Liiton piiri- ja aluejärjestöt järjestävät luontoleirejä lapsille, nuorille ja perheille.

Luonto-Liiton leireillä tutkitaan luontoa, retkeillään ja leikitään luonnossa. Leirillä pyritään olemaan mahdollisimman paljon ulkona. Tutkimme yhdessä ympäristöä ja havainnoimme luonnon tapahtumia. Leirit tarjoavat elämyksiä ja kokemuksia myönteisen luontosuhteen muodostumiseen. Luonto on erottamattomasti mukana kaikessa toiminnassa koko leirin ajan.

Luonto-Liiton leirien ohjaajat ovat koulutettuja ja asiantuntijoita leirityöskentelyssä. Leiriläisiä on yhdellä leirillä n. 15–30. Leirien hintaan kuuluu aina vakuutus, ohjelma ja ruokailut. Luonto-Liiton jäsenet saavat alennusta leirimaksuista, lue lisää Luonto-Liiton jäsenyydestä ja liity täältä.

Koska?

Kenelle?

Missä?

Haluatko töihin Luonto-Liiton luontoleirille?

Lisätietoja leireistämme

Lue tästä Luonto-Liiton leirilupaus.

Koska?

• Kesällä
  • Hiihtolomaviikolla
  • Syyslomalla

Kenelle?

Ikähaarukat vaihtelevat leireittäin.

Missä?

Leirejä järjestetään eri puolilla Suomea kauniissa leiriympäristöissä. Leirille voi osallistua missä tahansa omasta asuinpaikastaan riippumatta.

Luontoleireillä ollaan paljon ulkona. Siksi kunnollinen sadeasu, kumisaappaat ja talvella lämpimät vaatteet ovat tärkeitä leirivarusteita. Riittävästi vaihtovaatetta tarvitaan myös, sillä vaatteiden kuivausmahdollisuuksia ei aina ole.

Leireillä majoitutaan useimmiten teltoissa (paitsi talvisin!). Kaikista leiripaikoista löytyy sauna ja uimaranta, vessoina toimivat usein ulkohuussit.

Haluatko töihin Luonto-Liiton luontoleirille?

Luontoleirillä teet tärkeää työtä, jossa saat samalla nauttia hyvästä seurasta, hauskasta työstä ja kesäisestä luonnosta; luontoleiristä saa mainion kesätyön!

Avoimista leirityöpaikoista saat lisätietoja täältä.

Lisätietoja leireistämme

Lisätietoja yksittäisestä leiristä saa leirin järjestävästä piiristä. Yhteystiedot löytyvät kyseisen leirin ohesta nettisivujemme leirilistasta.

Lastenleirit

Nuortenleirit