Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Ympäristötietoisuus-sitoumukset

Sitoumus 2050 Ympäristökasvatusta edistämään

Sitoumus-ympäristökasvatus-Aino-Huotari

1. YMPÄRISTÖTIETOISUUS TYÖPAJAT

Haluatko olla mukana luomassa kestävää Suomea?

Sitoumus2050 on yhdessä tehtävä Suomen kestävän kehityksen ohjelma ja se muodostuu organisaatioiden ja yksityisten ihmisten sitoumuksista. Tule mukaan työpajaan työstämään yhteiskuntasitoumus.

Työpajoissa tutustutaan kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumuksiin ja tarjotaan opastusta oman organisaation tai henkilökohtaisen sitoumuksen tekoon.

Sitoumukset tehdään käyttäen Valtioneuvoston kanslian sitoumus2050.fi-palvelua. Tervetuloa osallistujat kouluista ja oppilaitoksista, kunnista, järjestöistä, yrityksistä ja muut kiinnostuneet.

Työpaja on maksuton ja sen järjestää Uudenmaan ympäristökasvatuksen ja tietoisuuden edistämisryhmä Välke Keski-Suomen ELY-keskuksen tuella. Hanketta vetää Luonto-Liitto ry

1. Ympäristötietoisuus Sitoumus2050 -työpaja

Helsingissä 28.11. klo 9–12, Ympäristötalo (Viikinkaari 2, 00790 Helsinki)

TUTUSTU OHJELMAAN

ILMOITTAUDU TYÖPAJAAN

2. Ympäristötietoisuuden Sitoumus2050 -työpaja

17.1.2019. klo 9-12

Alueellisille ympäristökasvatusverkostoille ja järjestöille

Paikka: ELY-keskukset eri puolilla Suomea

Skype-osallistumismahdollisuus

PAIKKAKUNNAT

(Tarkemmat osoitteet löytyvät kun klikkaat ilmoittautumislinkkiä)

• Helsinki

5. Ympäristötietoisuuden Sitoumus2050 -työpaja

7.5. Vantaalla klo 9.30-12.30

Ympäristötietoisuus sitoumus 2050 -hanke

Välke -ryhmän yhteisessä hankkeessa luodaan sitoumuksia ympäristökasvatuksen, -tietoisuuden ja -vastuullisuuden edistämiseen.

Hankkeen aikana Sitoumuksia tehdään työpajoissa, joita toteutettaisiin yhteistyössä Uudellamaalla kuntien ja järjestöjen kanssa sekä valtakunnallisesti alueellisten ympäristökasvatusverkostojen kanssa.

Hankkeessa rakennetaan kestävän kehityksen yhteiskuntasitoumuksia tarjoavan Sitoumus 2050-ohjelman (https://sitoumus2050.fi/ palvelussa käytettäväksi käytettäväksi erilaisia sitoumuspohjia, jotka suunnataan oppilaitoksille, yksityisille, yrityksille, järjestöille ja julkishallinnolle ja joiden tavoitteena on edistää ympäristötietoisuutta ja ympäristövastuullisuutta jollakin konkreettisella tavalla esim. sitoutumalla alueelliseen ympäristötiedon edistämiseen, vapaaehtoistyön kautta, tms. Mukaan liittyjä voi luoda myös kokonaan omanlaisensa sitoumuksen.