Sijainti: Pääsivu / Toiminta / Luontotoimintaa maahanmuuttajille

Luontotoimintaa maahanmuuttajille

Luonto-Liitto kehittää luontoharrastus- ja ympäristötoimintaa maahanmuuttajataustaisille lapsille, nuorille sekä perheille.

Luonto-Liitto pilotoi vuoden 2016 aikana maahanmuuttajataustaisille ja kantasuomalaisille perheille tarkoitettuja yhteisiä luontoretkiä ja muuta toimintaa.

Pilotoinnin tavoitteena oli helpottaa maahanmuuttajataustaisten perheiden osallistumista retkille ja luontoharrastustoimintaan sekä antaa tilaisuuksia tutustua suomalaiseen luontoon. Yhteisten retkien ja muun toiminnan puitteissa maahanmuuttajat ja suomalaiset perheet voivat myös tutustua toisiinsa.

Tervetuloa luontoleireille ja kerhoihin!

Luonto-Liiton leireille ja kerhoihin ovat tervetulleita kaikki lapset ja nuoret taustasta riippumatta. Lapsen tai nuoren ei tarvitse olla kokenut luonnossa liikkuja eikä aiempaa luonnontuntemusta tarvita.

Leirin ohjaajien kanssa voi keskustella ennen leiriä, jos osallistujilla on toiveita tai kysyttävää esimerkiksi ruokavalion tai toimintatapojen suhteen.

Tarjoamme myös maahanmuuttajataustaisille nuorille sekä nuorille aikusille mahdollisuuksia kouluttautua ohjaajaksi luotokerhoihin ja -leireille.

Lisätietoa yhteistyöstä ja toiminnasta saa ympäristökasvatuspäälliköltä (yhteystiedot).

Sivun kuva: Hanna Heikkilä