Sijainti: Pääsivu / Toiminta

Toiminta

Luonto-Liitto toimii sekä valtakunnallisesti että paikallisesti. Järjestössä on kahdeksan piirijärjestöä ja kaksi paikallisyhdistystä, jotka järjestävät esimerkiksi leirejä, retkiä ja reippaita tempauksia. Tule mukaan ja tuo omat ideasi!

Luonto-Liiton ympäristötoiminnalla edistetään luonnon monimuotoisuuden säilymistä ja ympäristön hyvää tilaa – ja samalla myös ihmiselle turvallisen ja terveellisen ympäristön olemassaoloa. Ympäristön tilan säilyttäminen ja parantaminen vaatii lakeja ja muuta normiohjausta, mutta myös yksittäisten ihmisten omilla valinnoilla on merkitystä.

Luonto-Liitto ottaa kantaa ajankohtaisiin ympäristöaiheisiin. Päätöksentekoon pyritään vaikuttamaan jo alkuvaiheessa antamalla lausuntoja, hakeutumalla ja osallistumalla erilaisiin toimikuntiin sekä järjestämällä koulutusta. Toimijaryhmät järjestävät myös mielenilmauksia, kirjoittavat mielipidekirjoituksia, tekevät kannanottoja sekä pyrkivät tapaamisten ja keskustelun kautta edistämään ympäristönsuojelua. Nuorilla on Luonto-Liitossa mahdollisuus tähän kaikkeen vaikuttamiseen ympäristöasioissa, ja se antaa valmiuksia muuhunkin yhteiskunnalliseen osallistumiseen.

Valinnoillasi on väliä

Luonnon ja ympäristön tilan säilyminen on kiinni ensisijaisesti niin yhteiskunnan kuin yksilöidenkin asenteista ja arvoista. Luonto-Liiton toiminta on avoimen ympäristömyönteistä. Akuuttien ympäristökysymysten lisäksi Luonto-Liitto tekee pitkäjänteisempää työtä, esittää päättäjille ympäristön kannalta parempia vaihtoehtoja sekä kannustaa jäseniään ja muita suomalaisia arvostamaan luontoa ja toimimaan yhteiskunnassa ympäristön etua ajaen.

Tule mukaan!

Tutustu toimintaryhmiin ja paikallispiireihin ja tule mukaan Luonto-Liiton toimintaan!

Sivun kuvat: Hanna Heikkilä ja Antti Salovaara