Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Tanssivat kadut

Tanssivat kadut

Tanssikoulujen ja -ryhmien upeita esityksiä, iloista tunnelmaa ja mukavaa yhdessäoloa. Jätä auto kotiin ja anna tanssijalan vipattaa!
Milloin 22.09.2013
alkaa 13:00 loppuu 17:00
Missä Lasipalatsin Simonkadun pääty, Helsinki
Yhteyshenkilön nimi
Yhteyshenkilön puhelinnumero 050-4356388
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Musiikki, liike ja rytmit valloittavat Helsingin keskustassa! Mitä jos katuja hallitsisi autojen sijaan tanssi?

Nuorten tanssitapahtuma Tanssivat kadut järjestetään tänä vuonna jo kolmatta kertaa! Luvassa on tanssikoulujen ja -ryhmien upeita esityksiä, iloista tunnelmaa ja mukavaa yhdessäoloa. Jätä auto kotiin ja anna tanssijalan vipattaa!

Milloin? Autottomana päivänä sunnuntaina 22.9. klo 13-17

Missä? Lasipalatsin Simonkadun puoleinen pääty, Mannerheimintie 22-24/Simonkatu 5.

Miksi? Tapahtumalla haluamme vastustaa autojen ylivaltaa kaupungissa. Autot vievät tilaa ja tuottavat melua ja ilmansaasteita. Lisäksi ne ovat usein tarpeettomia kaupungissa, missä kaikki on lähellä.

Autoton kaupunki on turvallisempi, hiljaisempi ja raikkaampi. Autoliikenteen vähentäminen keskusta-alueella on sekä ympäristöteko että kaupunkilaisten elämänlaatua parantava tekijä.  Autoilun vähentäminen kaupungissa lisää kävelyn ja pyöräilyn suosiota, vähentää ilmansaasteita ja ravinnepäästöjä sekä suojaa asukkaita melulta.  Autottomuus mahdollistaa yhä laajemman kävely- ja pyöräreittien verkoston, jolloin kaupunki muuttuu sekä ympäristöystävällisemmäksi että ihmisystävällisemmäksi.

Ihmiset tekevät kaupungin, eivät autot. Autoton kaupunki tarjoaa loputtomasti mahdollisuuksia sosiaalisuuteen ja itseilmaisuun esimerkiksi erilaisten katutapahtumien, kirpputorien ja kahviloiden muodossa. Katu on tasa-arvoinen, kaikille avoin tila, joka mahdollistaa kohtaamiset erilaisten ihmisten ja kulttuurien välillä. Haluammeko antaa tällaisen tilan autojen hallittavaksi?

Tanssivat kadut tekee kaupungista näyttämön. Ota oma tilasi ja anna rytmin viedä!

Tapahtuma on osa valtakunnallisen Autottoman päivän ja Liikkujan viikon ohjelmaa. Järjestäjinä Luonto-Liiton Uudenmaan piiri, Helsingin luonnonsuojeluyhdistys ry. ja Suomen luonnonsuojeluliiton Uudenmaan piiri.

Haluatko esiintyjäksi? Tuletko talkoilemaan? Vielä ehtii, ota yhteyttä osoitteeseen lup(at)luontoliitto.fi

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« tammikuu 2017 »
tammikuu