Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Retkeilyn perustaidot haltuun!

Retkeilyn perustaidot haltuun!

Kiinnostaisiko lähteä luontoon päiväretkeä pidemmälle? Tai haluatko oppia lähiretkilläkin hyödyllisiä taitoja, kuten suunnistusta, retkikeittimen käyttöä ja nuotion tekoa?
Retkeilyn perustaidot haltuun!

Kuva: Antti Salovaara

Milloin 28.02.2015
alkaa 10:00 loppuu 13:00
Missä Annankatu 26 A, Helsinki
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Retkikurssilla kokenut luonnossaliikkuja Sonja Martikainen kertoo esimerkkien kautta, mitä kaikkea retkelle lähtijän kannattaa ottaa huomioon. Tutustumme muun muassa jokamiehenoikeuksiin, kartan ja kompassin käyttöön sekä maistuviin retkiruokiin. Retken järjestämistä pohditaan myös vetäjän näkökulmasta.

Kurssilla tutustutaan Luonto-Liiton Retkenjärjestäjän oppaaseen, jonka kurssilaiset saavat mukaansa tulevia retkiä varten.

Kiinnostuneilla on mahdollisuus lähteä su 1.3. Luonto-Liiton Uudenmaan piirin seurassa Nuuksioon kokeilemaan kurssilla opittua maastossa!

Kurssin hinta: 10€

Ilmoittautumiset 24.2. mennessä: lup-lapset(at)luontoliitto.fi

Retkikurssin jälkeen järjestetään samassa paikassa luontokerhojen ohjaajille Eläinmuistoja-työpaja klo 14-16 (välissä lounas). Tarjoamme kaikille retkikurssilaisille mahdollisuutta osallistua myös työpajaan, mikäli pajassa on tilaa! Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, jos haluaisit osallistua myös työpajaan.

« huhtikuu 2017 »
huhtikuu
Tapahtumat
Luontokerho Turussa 26.01.2017 - 18.05.2017 — Turun luonnonsuojelukeskus, Martinkatu 5, Turku