Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Retki Närängän aarniometsiin Kuusamoon

Retki Närängän aarniometsiin Kuusamoon

Kesäkuun alussa kevät on Koillismaalla parhaimmillaan. Valoisat yöt, taukoamaton lintukonsertti ja raikas kevätilma kutsuvat nauttimaan luonnosta. Etelä-Kuusamossa, aivan Venäjän rajalla, on säilynyt ainutlaatuinen kokonaisuus kirveenkoskemattomia metsiä sekä erämaisia soita ja lampia. Alueen huipentumana on korkea Närängänvaara, jonka laelta aukeaa upea näkymä ympäröiviin maisemiin.
Milloin 02.06.2013 07:00 loppuu
09.06.2013 22:00
Yhteyshenkilön nimi
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Etelä-Kuusamossa, aivan Venäjän rajalla, on säilynyt ainutlaatuinen kokonaisuus kirveenkoskemattomia metsiä sekä erämaisia soita ja lampia. Alueen huipentumana on korkea Närängänvaara, jonka laelta aukeaa upea näkymä ympäröiviin maisemiin. Luontoon.fi-sivustolla kuvaillaan aluetta näin:

"Närängän luonnonmetsien lähes koskematon luonto on ainutlaatuinen sekä Suomen että koko läntisen Euroopan mittakaavassa. Metsien lisäksi alueen pienvesistöt ja suot ovat säilyneet koskemattomina, ja niin ollen monet vaateliaat eliölajit viihtyvät alueella."

”Närängän luonnonmetsien lähes koskematon luonto on ainutlaatuinen sekä Suomen että koko läntisen Euroopan mittakaavassa. ”

Tarkoitus on retkeillä alueella rauhalliseen tahtiin, vain pari kertaa leiripaikkaa vaihtaen. Valtaosan ajasta teemme siis päiväretkiä kevyellä repulla, joten retki sopii mainiosti myös aloittelijoille. Retki on suunnattu noin 15-29-vuotiaille. Varusteita on mahdollista lainata.

Lähdemme matkaan Helsingistä junalla varhain sunnuntaiaamuna 2.6. ja palaamme sunnuntai-iltana 9.6. Retken hinta korkeintaan 140 € opiskelijoille ja 220 € muille (saattaa halventua riippuen taksin hinnasta). Hintaan sisältyy edestakaiset matkat Helsingistä ja vakuutus, ei ruokailuja. Muilta paikkakunnilta tulijoille hinta sovitaan erikseen matkakulujen mukaan. Vain Luonto-Liiton jäsenille, riittää kun liityt ennen retkeä osoitteessa http://luontoliitto.fi/tulemukaan/jasenyys.html

Mukaan mahtuu vain 8 nopeinta, ilmoittaudu siis pian! Lisätiedot ja ilmoittautumiset 15.5. mennessä: teemu.saloriutta [ät] gmail.com.

Lisätietoja tästä tapahtumasta...

« elokuu 2017 »
elokuu
Tapahtumat