Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Perheretken järjestäjän kurssi Kuopiossa

Perheretken järjestäjän kurssi Kuopiossa

Haluaisitko järjestää lapsille ja aikuisille yhteistä mukavaa toimintaa luontoretkeilyn merkeissä?
Milloin 07.02.2015
alkaa 10:00 loppuu 18:00
Missä Pesä, Kirkkokatu 35, Kuopio
Yhteyshenkilön nimi
Yhteyshenkilön puhelinnumero 044 5166228
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Perheretken järjestäjän kurssi antaa eväät lyhyiden perheluontoretkien järjestämiseen ja mukavan ympäristökasvatusohjelman suunnitteluun retkille.

Myönteiset luontokokemukset yhdessä perheen ja toisten lasten kanssa luovat pohjaa lapsen ympäristövastuullisuuden kehitykselle. Luonnossa oleminen vaikuttaa myös positiivisesti ihmisen terveyteen ja hyvinvointiin sekä lapsen kehitykseen.

Kurssilla käsitellään muun muassa ympäristökasvatuksen perusteita, luontoretken turvallisuusasioita ja muita käytännön asioita lapsiperheiden luontoretkeilyyn liittyen. Saat myös ideoita ja toimintavinkkejä lasten luontoharrastukseen sekä tietoa perheretkikerhon ja perheluontokerhon perustamisen mahdollisuuksista.

Kurssi on suunnattu erityisesti yhdistystoimijoille ja aloitteleville ohjaajille, jotka haluaisivat järjestää yhteistä luontotoimintaa aikuisille ja lapsille. Tervetulleita ovat kaikki ympäristökasvatuksesta ja lasten luonnonharrastuksesta kiinnostuneet!

Koulutus järjestetään Pesällä (Kirkkokatu 35, 70100 Kuopio) lauantaina 7.2.2015.

Hinta: 30€ Luonto-Liiton ja Suomen luonnonsuojeluliiton jäsenet, 40€ muut. Luonto-Liiton Kerhokummi-hanke korvaa kurssimaksun niille osallistujille, jotka sitoutuvat vetämään lasten tai perheiden luonto- tai retkikerhoa vähintään puolen vuoden ajan.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset 1.2. mennessä: sini.heikkila(ät)luontoliitto.fi

Koulutuksen järjestävät Luonto-Liitto ja Pohjois-Savon luonnonsuojelupiiri. Koulutus järjestetään yhteistyössä OK-opintokeskuksen kanssa.

« elokuu 2017 »
elokuu
Tapahtumat
Lasten luontokerho 23.08.2017 - 13.12.2017 — Luontotarha Lumikko, Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, Raisio