Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Metsälähettiläskoulutus Nuuksiossa, Espoossa 5.-6.9.2015

Metsälähettiläskoulutus Nuuksiossa, Espoossa 5.-6.9.2015

Tule lähettilääksi Luonto-Liiton metsäaiheiselle koulukiertueelle!
Milloin 05.09.2015 15:00 loppuu
06.09.2015 16:00
Missä Lärkansin maja, Ruuhijärventie 5, 02820 Espoo
Yhteyshenkilön nimi
Yhteyshenkilön puhelinnumero 0447006113
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Ovatko metsät sinulle tärkeitä? Haluaisitko lisätä nuorten tietoisuutta metsien merkityksestä ja auttaa heitä havaitsemaan omia vaikutusmahdollisuuksiaan metsiensuojeluun? Kouluttaudu metsälähettilääksi Luonto-Liiton koulukiertueelle! Samalla saat arvokasta työkokemusta.

Luonto-Liiton metsälähettiläät kiertävät kouluissa tutustuttamassa nuoria suomalaiseen metsäluontoon kertomalla ja yhdessä keskustellen, eläytymällä draaman avulla sekä viemällä oppilaita retkelle koulun lähimetsään. Tämän syksyn vierailut ajoittuvat syys-marraskuulle. Pidetyistä tunneista maksetaan lähettiläälle 15 euron palkkio / 45 minuutin vierailu (30e/90min), myös matkakulut vierailuille korvataan.

Lähettilään ei tarvitse olla asiantuntija. Kiinnostus ja rakkaus metsiä kohtaan sekä halu tarjota nuorille uusia näkökulmia riittävät. Lähettiläät saavat koulutuksessa käyttöönsä tarvittavat materiaalit ja oppaat.

Syksyn 2015 metsälähettiläskoulutus järjestetään la-su 5.-6.9.2015 Lärkansin majalla Nuuksiossa, Espoossa (Ruuhijärventie 5, 02820 Espoo). Koulutuksessa saat valmiudet vetää kaikkia Luonto-Liiton kolmea eri metsälähettiläsvierailua: Metsän Ääni –vierailuja, Tapaus takametsä –draamavierailuja sekä lähimetsäretkiä.

Koulutus alkaa lauantaina 5.9. klo 15 metsäretkilähettiläskoulutuksella ja jatkuu metsälähettiläiden ja Luonto-Liiton metsäryhmän yhteisellä illanvietolla. Sunnuntaina 6.9. ovat vuorossa Metsän Ääni – ja draamakoulutukset klo 9 alkaen. Koulutus päättyy sunnuntaina klo 16. Koulutus on lähettilääksi ryhtyville maksuton ja se sisältää ohjelman, materiaalit, ruoat sekä yöpymisen Lärkansissa.

Kerro ilmoittautuessasi lyhyesti, miksi haluat metsälähettilääksi ja millä alueilla voisit tunteja pitää. Ilmoita myös mahdollinen ruokavaliosi koulutusta varten. Lähtökohtaisesti tarjolla on vegaani/kasvisruokaa. Huomioithan, että etukäteisjärjestelyjen, tarjoilujen ym. vuoksi ilmoittautuminen koulutukseen on sitova. Matkakulut Helsinkiin julkisilla kulkuneuvoilla korvataan kauempaa tulevilta alkuperäisiä kuitteja vastaan, kun on pitänyt ensimmäisen vierailun.

Myös edellisinä vuosina metsälähettiläsvierailuja tehneet voivat osallistua kiertueeseen ja koulutuksiin.

Sitovat ilmoittautumiset koulutukseen sähköisellä lomakkeella 31.8.2015 mennessä.

Ilmoittautuneille lähetetään vielä vahvistusviesti sekä tarkempi kurssikirje ennen koulutusta.

Koulutus järjestetään yhteistyössä OK-opintokeskuksen kanssa.

Lisätiedot lähettilästoiminnasta saat Luonto-Liiton koulukiertuevastaavalta Annalta: anna.swanljung(ät)luontoliitto.fi

Katso myös: www.luontoliitto.fi/kouluille/kouluvierailut

« joulukuu 2017 »
joulukuu