Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Luontokerho-ohjaajien koulutuspäivä

Luontokerho-ohjaajien koulutuspäivä

Luonto-Liiton kerhonohjaaja, tervetuloa hakemaan virikkeitä ja vinkkejä työhösi!
Milloin 28.02.2015
alkaa 10:00 loppuu 16:00
Missä Annankatu 26 A, Helsinki
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Koulutuspäivän ohjelmassa on kaikille avoin retkikurssi (muille kuin kerhonohjaajille maksullinen) sekä erityisesti kerhonohjaajille suunnattu Eläinmuistoja-työpaja.

9.45   Pientä aamupalaa tarjolla

10-13 Retkeilyn perustaidot haltuun

Haluatko oppia lähiretkilläkin hyödyllisiä taitoja, kuten suunnistusta, retkikeittimen käyttöä ja nuotion tekoa? Tai kiinnostaisiko joskus lähteä luontoon päiväretkeä pidemmälle?

Retkikurssilla kokenut luonnossa liikkuja Sonja Martikainen kertoo esimerkkien kautta, mitä kaikkea retkelle lähtijän kannattaa ottaa huomioon. Tutustumme jokamiehenoikeuksiin, kartan ja kompassin käyttöön sekä maistuviin retkiruokiin. Retken järjestämistä pohditaan myös vetäjän näkökulmasta.

Kurssilla tutustutaan Luonto-Liiton Retkenjärjestäjän oppaaseen, jonka kurssilaiset saavat mukaansa tulevia retkiä varten. Kiinnostuneilla on mahdollisuus lähteä su 1.3. Luonto-Liiton Uudenmaan piirin seurassa Nuuksioon kokeilemaan kurssilla opittua maastossa!

13-14   Lounas + kahvi

14-16   Työpaja: Eläinmuistoja

Työpajassa vahvistetaan luontosuhdetta eläinmuistojen avulla. Millaisia muistoja sinulla on lapsuuden eläimistä: lemmikeistä, kotieläimistä, metsäneläimistä, linnuista? Miten eläinmuistoja voi kerätä, jakaa ja työstää eri sukupolvien kesken? Toiminnallisesta työpajasta saat ideoita ja virikkeitä kerhoon ja kotiin.

Työpajan vetää Liisa Lauerma, lasten tietokirjailija ja Sukuseikkailu-kirjan tekijä. Katso esittely täältä: https://cafesuku.wordpress.com/about/

Koko päivä on Luonto-Liiton kerhojen ohjaajille maksuton! Halutessasi voit toki osallistua vain toiseen osioon (kerrothan siitä ilmoittautumisen yhteydessä).

Ilmoittautumiset 24.2. mennessä lup-lapset(at)luontoliitto.fi

Lisätietoja:

Saara Leinikka, Luonto-Liiton Uudenmaan piiri, 040 165 1908, lup-lapset(ät)luontoliitto.fi

Sini Heikkilä, Luonto-Liitto/Kerhokummi-hanke, 044 5166 228, sini.heikkila(ät)luontoliitto.fi

« lokakuu 2017 »
lokakuu
Tapahtumat
Lasten luontokerho 23.08.2017 - 13.12.2017 — Luontotarha Lumikko, Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, Raisio
Nuortenleiri syyslomalla 18.-22.10.2017 18.10.2017 - 22.10.2017 — Sierla, Lohja
SaKan leffailta 2 24.10.2017 19:00 - 22:00 — Botania - Joensuu (Heinäpurontie 70)
Vaatteidenvaihtotori 08.11.2017 15:00 - 19:00 — Turku-sali, Ylioppilastalo A, Rehtorinpellonkatu 4 A, 20500 Turku
Luonnonvarakeskuksen tutkimusmestari Seppo Ronkainen kertoo suden elämästä ja elintavoista Suomen luonnossa 11.11.2017 18:00 - 20:00