Sijainti: Pääsivu / Tapahtumat / Itämeri-lähettiläskoulutus Helsingissä

Itämeri-lähettiläskoulutus Helsingissä

Auta Itämerta – kouluttaudu Luonto-Liiton Itämeri-lähettilääksi! Kouluvierailijoiden haku on käynnissä!
Itämeri-lähettiläskoulutus Helsingissä

Kuva: Tiina Uimonen

Milloin 03.09.2016
alkaa 10:00 loppuu 18:00
Lisää tapahtuma kalenteriin vCal
iCal

Itämeri ei voi hyvin. Ihmistoiminta kuormittaa merta, mutta ihminen on myös ratkaiseva toimija, kun Itämeri halutaan pelastaa! Ja toivoa on, kun me toimimme - kaikki yhdessä - Itämeren puolesta. Maailman saastunein meri tarvitsee sinun apuasi!

Luonto-Liiton Itämeri-lähettiläät ovat kiertäneet vuosien varrella Suomen kouluissa kertomassa lapsille ja nuorille Itämerestä, sen luonnosta ja ihmisen vaikutuksista. Vierailun aikana havaitaan konkreettisesti, miten jokainen voi omalla toiminnallaan vaikuttaa meriympäristön tilaan. Vierailut haastavat lapset ja nuoret ajattelemaan sekä toimimaan Itämeren puolesta omassa arjessaan.

Syksyllä 2016 otamme käyttöömme uuden entistä toiminnallisemman Itämeri-lähettiläsmateriaalin. Koulukiertue toteutetaan yhteistyössä Ålandsbankenin Itämeriprojektin kanssa.

Tule mukaan tärkeään Itämeri-ympäristökasvatustoimintaan!

Kouluissa kiertäminen on mukava ja konkreettinen tapa lisätä lasten ja nuorten Itämeri-tietämystä, ja antaa mahdollisuuksia ympäristötoimintaan niin sinulle kuin oppilaillekin. Samalla saat opetus- ja esiintymiskokemusta. Vierailuista maksetaan 30 euron palkkio / 90 minuutin vierailu.

Itämeri-lähettiläältä edellytämme:

-         Kiinnostusta ja innostusta Itämeri-aihetta kohtaan (aiheen opiskelu, harrastuneisuus tai muulla tavoin aiheesta kertyneet pohjatiedot katsotaan eduksi)

-         Halua toimia Itämeren puolesta ympäristökasvatuksen keinoin

-         Esiintymisvalmiutta ja kykyä toimia lasten ja nuorten kanssa

-         Mahdollisuutta kouluvierailujen tekemiseen syyslukukauden 2016 aikana asuinpaikkakunnallasi ja mahdollisesti sen lähikunnissa

Tarjoamme:

-         Koulutuksen kouluvierailijana toimimiseen sekä materiaalit

-         Halutessasi todistuksen koulutuksen käymisestä ja vierailujen pitämisestä

-         Palkkion pidetyistä vierailuista

-         Mahdollisuuden jatkaa toiminnassa myös syksyn 2016 jälkeen

Vierailuja voi pitää myös ruotsinkielisissä kouluissa. Koulutus on kuitenkin suomenkielinen.

Kouluvierailijoiden haku on käynnissä!

Hae lähettilääksi 15.8.2016 mennessä täyttämällä sähköinen hakulomake, jonka löydät tästä.

Itämeri-lähettiläskoulutus

Aika: lauantai 3.9.2016 klo 10-18

Paikka: Harakan luontokeskus, Harakan saari, Helsinki

Koulutukseen otetaan mukaan 15 henkilöä. Ilmoitamme valinnoista ja lähetämme kurssikirjeen 17.8.2016 mennessä. Koulutus on maksuton ja siihen sisältyvät koulutuksen ohjelma, materiaalit, venekuljetukset Harakan saarelle sekä ruokailu ja kahvit. Korvaamme koulutukseen valituille Helsinkiin matkustamisesta aiheutuneet kulut halvimman julkisen kulkuneuvon mukaan.

Yhteistyössä:

Lisätiedot:

Anna Swanljung

koulukiertuevastaava

anna.swanljung (at) luontoliitto.fi

« elokuu 2017 »
elokuu
Tapahtumat
Lasten luontokerho 23.08.2017 - 13.12.2017 — Luontotarha Lumikko, Friisilän verstaat, Hulvelankatu 35, Raisio
Lepakkoretki perheille 26.8. 26.08.2017 00:00
Helsingin Keskuspuiston Luontohelmi-juhla: metsäkahvila 26.08.2017 10:00 - 15:00
Luonto-Liiton Varsinais-Suomen piiri mukana Study in Turku -messuilla 31.08.2017 10:00 - 16:00 — ICT City, Joukahaisenkatu 3, Turku