Sijainti: Pääsivu / Susiryhmä

Susiryhmä

Kuva: Hannu Vainiopekka

Susiryhmä on Luonto-Liiton toimintaryhmä, joka levittää tietoa sosiaalisesta ja perhekeskeisestä sudesta, pyrkii vaikuttamaan asenteisiin sekä vähentämään turhaa pelkoa ja vihaa sutta kohtaan.

Ryhmä on osallistunut kotieläimiä suojaavien susiaitojen rakentamiseen ja järjestänyt mm. jälkiretkiä Suomessa ja ulkomailla. Susiryhmän jäsenet toimivat vapaaehtoisesti ja tasa-arvoisesti suden ja muiden suurpetojen suojelun edistämiseksi.

Susiryhmä ottaa aktiivisesti osaa Suomen suurpetopoliittiseen keskusteluun. Susiryhmän tavoitteena on saada maahamme kestävän susikannan kestävä kansa. Yhteiskunnallisen toiminnan vastapainona susiryhmä järjestää tapaamisia, retkiä sekä yleisötilaisuuksia. Susiryhmä julkaisee lisäksi Suden Aika -jäsenlehteä. Sudensuojelutoiminta on avointa kaikille kiinnostuneille ja jokaiselle vapaaehtoiselle on tilaa ryhmässämme.

Toiminnan ja tiedottamisen pääpainona on tällä hetkellä susiin ja muihin eläimiin kohdistuvan salametsästyksen torjunta, vaikuttaminen lasten ja nuorten parissa sekä rakentavien käytäntöjen edistäminen susikonfliktien ratkaisemiseksi.

Yhteystiedot:

Luonto-Liitto / susiryhmä