Materiaali­pankki

Materiaalipankkiin on koottu Luontoliiton vuosien kokemuksella tekemää digitaalista ympäristökasvatus­materiaalia. Vapaasti käytössä oleva materiaali sisältää muun muassa oppaita, tehtäviä ja ohjelmaideoita, joita voit hyödyntää esimerkiksi opetuksen tukena tai leiri- ja kerho-ohjelman suunnittelussa.

Luontoliiton ympäristökasvatuksen materiaalit löytyvät nyt MAPPA-sivustolta. Materiaaleja voit suodattaa kohderyhmän mukaan sekä esimerkiksi seuraavilla hakusanoilla:

VieKas-Life-(7)

Teemareput

Olemme koonneet MAPPA-sivustolle teemareppuja seuraavilla nimillä:

• metsät
  • suurpedot
  • Itämeri
  • vieraslajivierailut
  • talviseuranta
  • kevätseuranta
  • materiaalikansiot

Tilaa Sieppo tai Nuorten Luonto opetuksen tueksi

Luontoliitto julkaisee kahta lehteä: pienemmille tarkoitettua luontolehti Sieppoa ja ajankohtaisiin ympäristöaiheisiin pureutuvaa Nuorten Luontoa. Molemmat lehdet sopivat erinomaisesti ympäristökasvatuksen tueksi.

Luontolehti Siepossa on sivukaupalla ihmeltävää

Sieppo on sadunhohtoinen luontolehti, jossa on puuhia, sarjakuvia, luonnontiedettä, fantasiaa, luontoretkivinkkejä ja tehtäviä. Lehti on tarkoitettu päiväkoti- ja alakouluikäisille, ja se vahvistaa lukijoidensa osallisuutta rohkaisemalla lapsia seikkailemaan, havainnoimaan ja tekemään taidetta luonnossa.

Sieppo ilmestyy kuusi kertaa vuodessa.

www.sieppo.fi

Lasten luontolehti Sieppo

Nuorten Luonto on täynnä tärkeää asiaa

Nuorten Luonto on Luontoliiton lehti nuorilta nuorille. Lehden vakioaiheita ovat ympäristönsuojelu, ympäristöystävällinen elämäntapa, luonnonharrastus ja kulttuuri. Nuorten Luontoa tekevät nuoret yhdessä lehdenteon ammattilaisten kanssa. Se tarjoaa nuorille väylän lehdenteon opetteluun ja ympäristövaikuttamiseen.

Lehti ilmestyy neljä kertaa vuodessa.

www.nuortenluonto.fi

Nuorten Luonnon kansi