Sijainti: Pääsivu / Blogi / Luonto-Liitto kutsuu lapsiperheet eläytymään suden maailmaan

Luonto-Liitto kutsuu lapsiperheet eläytymään suden maailmaan

Suden silmin – löytöretki suden maailmaan -tapahtuma on kaiken ikäisille lapsille tarkoitettu seikkailu, jossa tutustutaan suteen ja sen elämään elämyksellisillä toimintapisteillä.

Lapset omaksuvat nuoren suden roolin ja käyvät läpi erilaisia tilanteita, jotka ovat osa suden elämää luonnossa. Samalla he saavat käsityksen siitä, millainen eläin susi on.

"Luvassa on monenlaista hauskaa tekemistä, kuten kasvomaalausta, leikkejä ja askartelua. Lapsi saa oman susinimen, pääsee kurkistamaan suden pesään ja eläytymään suden elämään laumassa. Tapahtumassa on myös koiria, joihin osallistujat saavat tutustua. Jokainen lapsi saa radan läpikäytyään palkinnon. Perheen pienimmät voivat kiertää radan aikuisen kanssa", kertoo Luonto-Liiton järjestöpäällikkö Anna Swanljung.

Susi on Suomessa äärimmäisen uhanalainen laji, jonka kanta on viime vuosien aikana jatkuvasti pienentynyt. Merkittävin syy susien vähenemiseen on laiton ja laillinen metsästys, joka puolestaan on seurausta suden ja ihmisen välille syntyneistä konflikteista sekä kielteisistä asenteista.

“Kiisteltynä eläimenä susi on altis monenlaisille tulkinnoille, mikä saattaa ruokkia tarpeetonta pelkoa tai vihaa lajia kohtaan. Mukavan ja toiminnantäyteisen päivän ohella pyrimme tarjoamaan lapsille pohjan totuudenmukaisen käsityksen muodostamiselle sudesta petoeläimenä”, kertoo Luonto-Liiton susikampanjavastaava Ilkka Hiltunen.

Tapahtuma on ilmainen ja se järjestetään lauantaina 28.9. kello 11­–14 Pauligin huvilalla Helsingissä (Mechelininkatu 36). Paikalla on myös kahvio sekä Luonto-Liiton susiryhmän infopöytä.

Lisätiedot:

Anna Swanljung