Sijainti: Pääsivu / Blogi / Pikku suden tarina on elämyksellinen tapahtuma koko perheelle

Pikku suden tarina on elämyksellinen tapahtuma koko perheelle

Luonto-Liiton Hämeen piiri järjestää koko perheelle suunnatun susiaiheisen Vainupäivä-tapahtuman Tampereella Pyynikin näkötornin juurella lauantaina 1.6. kello 11–14.
Luonto-Liiton Hämeen piiri tiedottaa 30.5.2013

Vainupäivän vuosittain vaihtuvan teeman ympärille kootaan puuhaa ja tietoa lapsia innostavassa muodossa. Tänä vuonna päivän aikana koetaan Pikku suden tarina, jossa pieni susi eksyy laumastaan. Kävijä myötäelää suden vaiheita, ja samalla susi eläimenä tulee tutummaksi.

”Pikku suden tarina -teeman ideana on tuoda suden maailma lähemmäs ihmisten maailmaa samaistumisen kautta: olemme kaikki luontokappaleita. Ajatuksena on lievittää susipelkoa levittämällä tietoa susista”, sanoo Satu Kiiski Luonto-Liiton Hämeen piiristä.

Vainupäivä on tarkoitettu kaikille lapsiperheille ja lapsenmielisille, jotka ovat kiinnostuneita ympäristöstä, susista ja niiden elämästä osana luontoa. Tapahtumassa voi seikkailla rastiradalla ja saada kasvomaalauksen. Paikalla jaetaan myös tietoa susista.

Vainupäivä on Luonto-Liiton perinteinen lastentapahtuma, joita järjestetään ympäri Suomen. Hämeen piirin lauantaisen susiteeman ideoinnissa on ollut apuna Luonto-Liiton susiryhmä, joka on myös mukana tapahtumassa.

"Susi on lajina Suomessa valtavassa ahdingossa, joten susista puhuttaessa pitäisikin pelottelun sijaan tarjota oikeaa tietoa. Vainupäivässä susiteema liitetään myös mukaviin asioihin, kuten kivaan ulkoilupäivään ja yhdessä puuhasteluun hyvässä hengessä”, kertoo Marija Wallden Luonto-Liiton susiryhmästä.

Luonto-Liiton susiryhmä järjestää toisen susiaiheisen lastentapahtuman syyskuussa Helsingissä.

Lisätiedot:

Satu Kiiski (tapahtumaan liittyvät lisätiedot)
Luonto-Liiton Hämeen piiri
saagamaria[ät]gmail.com

Marija Wallden (susiin ja susiryhmään liittyvät lisätiedot)
Luonto-Liiton susiryhmä
mw6887[ät]gmail.com