Sijainti: Pääsivu / Blogi / Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtajaksi Mervi Koskela

Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtajaksi Mervi Koskela

Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtajaksi valittiin kuhmolainen biologi Mervi Koskela.

Koskela on Luonto-Liiton aktiivi, joka on ollut susiryhmän toiminnassa mukana muun muassa järjestämällä petoteemaisia leirejä. Tällä hetkellä Koskela valmistelee väitöskirjaa vanhojen metsien uhanalaisista lajeista. Koskela on 29-vuotias.

Koskelan mielestä suurpedot ovat lisäarvo alueelle, jolla niitä elää. "Jokainen joka on nähnyt suurpedon, kyllä kertoo siitä muillekin. Minulle riittää jo tietoisuus siitä, että meillä päin on susia tai muita suurpetoja, ikäänkuin erämaa olisi lähellä kotiani", toteaa susiryhmän tuore puheenjohtaja.

Mervi Koskelan lisäksi Luonto-Liiton susiryhmän hallituksessa jatkavat Outi Ovaskainen, Sami Säynevirta, Mari Koskela, Laura Uotila ja Miikka Lyytikäinen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin Katri Houtbeckers Liperistä ja Henrik Wolff Helsingistä.

Susiryhmä on Luonto-Liiton toimintaryhmä, jonka tarkoituksena on toimia Suomen suurpetojen suojelun edistämiseksi. Susiryhmä pyrkii levittämään tutkimuspohjaista tietoa suurpetojemme elintavoista, vaikuttamaan asenteisiin sekä vähentämään turhaa pelkoa ja vihaa petoja kohtaan.

Lisätiedot:

Mervi Koskela, 050 336 8400, mervi.koskela(at)dnainternet.net.

Sami Säynevirta, 040 560 7303, sami.saynevirta(at)luontoliitto.fi

www.luontoliitto.fi/susiryhma