Sijainti: Pääsivu / Blogi / Luonto-Liiton Susiryhmä on tyytyväinen, että Suomeen on vihdoin perustettu suden suojeluun keskittyvä yhdistys, Susi ry

Suomessa on tällä hetkellä noin 170 sutta ja laji on erittäin uhanalainen. "Luonto-Liitto on tehnyt sudensuojelutyötä kymmenen vuoden ajan. Lisävoimat sudensuojeluun ovat tervetulleita", toteaa Luonto-Liiton Susiryhmän puheenjohtaja Outi Ovaskainen. Luonto-Liiton Susiryhmä oli mukana yhdistyksen perustamiskokouksessa Joensuussa viime lauantaina.

Susi ry:n kotipaikkana on Joensuu. "Tulevaisuudessa Susi ry ja Luonto-Liiton Susiryhmä tekevät varmasti tiivistä yhteistyötä niin petoaitojen pystyttämisessä kuin petoaiheisissa kannanotoissakin", Outi Ovaskainen kertoo.

Luonto-Liitto on lasten ja nuorten luonnonharrastus- ja ympäristönsuojelujärjestö. Susiryhmä on Luonto-Liiton toimintaryhmä, jonka tarkoituksena on toimia Suomen suurpetojen suojelun edistämiseksi. Susiryhmä pyrkii levittämään tutkimuspohjaista tietoa suurpetojemme elintavoista, vaikuttamaan asenteisiin sekä vähentämään turhaa pelkoa ja vihaa petoja kohtaan.

Lisätietoja:
Outi Ovaskainen, Luonto-Liiton Susiryhmän puheenjohtaja, 040-570 7274, outi_ovaskainen(at)hotmail.com
Sami Säynevirta, Luonto-Liiton järjestöpäällikkö, 040-560 7303, sami.saynevirta(a)luontoliitto.fi
kuuluu seuraaviin kategorioihin:
« syyskuu 2016 »