Sijainti: Pääsivu / Blogi / Luonto-Liiton susiryhmä kouluttaa petolähettiläitä pohjois-karjalassa

Luonto-Liiton susiryhmä kouluttaa petolähettiläitä pohjois-karjalassa

- Tavoitteena turhan susipelon vähentäminen sekä susien ja ihmisten välinen rauhanomainen rinnakkaiselo Pohjois-Karjalassa.
Luonto-Liiton Susiryhmä järjestää petolähettiläskoulutuksen Joensuussa 26.-27.3. Koulutus liittyy Susiryhmän hankkeeseen, jossa petolähettiläät pitävät Pohjois-Karjalan yläkouluissa ja lukioissa susiaiheisia oppitunteja kevään aikana. Kouluvierailuja varten on tuotettu opetuspaketti, joka sisältää mm. kuva- ja äänimateriaalia, sudenkäyttäytymistehtäviä, aineistoa media-analyysiin ja muita opetusvinkkejä.

Suomessa on virallisen tutkimuksen mukaan tällä hetkellä vain noin 130-150 sutta, joista noin vajaa puolet elää Pohjois-Karjalan alueella. Oppituntien tavoitteena on jakaa asiallista tietoa sudesta, vähentää mahdollista susipelkoa ja pohtia kuinka susien ja ihmisten välinen rauhanomainen rinnakkaiselo olisi mahdollista Pohjois-Karjalassa.

Susiryhmä on Luonto-Liiton toimintaryhmä, jonka tarkoituksena on toimia Suomen suurpetojen suojelun edistämiseksi. Susiryhmä pyrkii levittämään tutkimuspohjaista tietoa suurpetojemme elintavoista, vaikuttamaan asenteisiin sekä vähentämään turhaa pelkoa ja vihaa petoja kohtaan.

Lisätietoja
Anu Salminen, Luonto-Liiton Susiryhmän työntekijä p. 050-5361024, anusalmi(at)cc.joensuu.fi
Sami Säynevirta, Luonto-Liiton Susiryhmä: 040-533 3570, 09-684 44232, sami.saynevirta(at)luontoliitto.fi
kuuluu seuraaviin kategorioihin:
« joulukuu 2016 »