Sijainti: Pääsivu / Blogi / Kouluvierailukampanja

Kouluvierailukampanja

Luonto-Liiton susiryhmä järjesti muutaman vuoden tauon jälkeen vuonna 2011 petoaiheisen koulukiertueen. Kiertue oli suunnattu yläkouluihin ja lukioihin.

Petolähettiläs-kiertueita on järjestetty aikaisemmin vuosina 2003–2006 ja ne ovat tavoittaneet tuhansia nuoria. Vuonna 2011 Petolähettiläs-kiertue polkaistiin uudelleen käyntiin tällä kertaa Länsi-Suomessa, Varsinais-Suomen, Pirkanmaan, Satakunnan ja Keski-Suomen alueilla, ja se tavoitti yli 1300 yläkoulun ja lukion opiskelijaa.

Vierailuilla Petolähettiläät kertovat susista biologisena lajina, suteen liittyvistä myyteistä sekä susien suojelusta. Vierailut on suunniteltu havainnollisiksi ja aktivoiviksi. Kalvosarjan lisäksi opiskelijoille jaetaan Luonto-Liiton julkaisema Suden suusta – Luonto-Liiton susiopas (2009). Susiopasta voi tilata erikseen Luonto-Liitosta.

Vierailut ovat kouluille maksuttomia.

Tällä hetkellä keräämme varoja toteuttaaksemme kouluvierailukiertueellemme jatkohankkeen vuonna 2012: www.luontoliitto.fi/susiryhma/tue-toimintaa

Lisätietoja kouluvierailuista ja tilaukset: koulukiertuevastaava Anna Swanljung, anna.swanljung[at]luontoliitto.fi, p. 044 70 06 113

Voit ladata kouluvierailumateriaalit sähköisessä muodossa näistä linkeistä.

HUOM. Kuvien ja muun materiaalin käyttö irrallaan alkuperäisestä esityksestä on tekijänoikeussuojan nojalla kielletty. Epäselvissä tapauksissa kysy lupa: susiryhma[at]luontoliitto.fi

Kouluvierailupaketit

Susiryhmän kouluvierailupaketti, yläkoulu/lukio (koko 26.8 MB)

Susilähettiläs-teksti, yläkoulu/lukio (pdf, koko 100 KB)