Search results

28 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
21 luonnonsuojelujärjestöä vaatii yhteispohjoismaista suurpetokantojen hoitoa
21 luonnonsuojelujärjestöä Suomesta, Ruotsista ja Norjasta vetoaa tänään yhdessä maidensa hallituksiin, jotta uhanalaisten suurpetojen kantojen hoito suunniteltaisiin jatkossa yhteispohjoismaisesti. Järjestöillä on kaikkiaan yli 650 000 jäsentä ja tukijaa. Yhteinen kannanhoito on järjestöjen mielestä aloitettava sudesta, jonka suojelutilanne on suurpedoista huonoin niin Suomessa, Ruotsissa kuin Norjassakin.
Located in Blogi
Aikuisten susien kuolemat kertovat sudenkaatolupien kohdentamisen epäonnistumisesta
Eväitä suden suojeluun
Luonto-Liiton susiryhmän viesti päättäjille.
Ian Michlerin vierailu Luonto-Liitossa
Eteläafrikkalainen luonto-opas, toimittaja ja konsultti Ian Michler kävi tänään Luonto-Liiton toimistolla kertomassa Afrikassa harjoitettavasta trofeemetsästyksestä.
Located in Blogi
Jopa neljännes Suomen uhanalaisista susista saatetaan metsästää kuluvan metsästyskauden aikana
Located in Susiryhmä
Kannanhoidollinen metsästys on sudenhoitosuunnitelman keskeisin ongelma
Luonto-Liitto pitää uutta sudenhoitosuunnitelmaa monelta osin puutteellisena uhanalaisen suden suojelun kannalta. Maa- ja metsätalousministeriö esitteli luonnoksen uudeksi hoitosuunnitelmaksi torstaina 18.12.2014.
Located in Blogi
Lapin nykymuotoinen porotalous uhkaa susien lisäksi alueen ympäristöä
Susia ja muita petoja on syytetty porotalouden heikosta tilasta väärin perustein. Kysymys on pohjimmiltaan porotalouden ja luonnonympäristön hyvinvoinnin välisestä ristiriidasta, jonka sovittaminen ei ole yksinkertaista. Luonto-Liiton susiryhmän kanta on, että ympäristön ja sen lajiston köyhdyttäminen tulee saada kuriin.
Located in Blogi
Lappia ei saa tyhjentää ahmoista ja susista
Luonto-Liitto ei hyväksy maa- ja metsätalousministeriön suurpetopolitiikkaa, jonka tarkoituksena on tyhjentää Lappi susien jälkeen ahmoista.
Luonto-Liiton lausunto sudenhoitosuunnitelmasta
Luonto-Liitto on antanut Maa- ja metsätalousministeriölle lausunnon uudesta Suomen susikannan hoitosunnitelman luonnoksesta.
Located in Blogi
Luonto-Liiton susiryhmä esittää petokorvausjärjestelmän täysremonttia poronhoitoalueella
Petokorvausjärjestelmä kaipaa uudelleenarviointia, esittää Luonto-Liiton susiryhmä. Nykyisellään järjestelmä ei toimi, sillä Lapin susikannan romahdettua metsästyspaineet kohdistuvat nyt uhanalaiseen ahmaan.