Search results

28 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Susiryhmä luovuttaa Euroopan komissiolle vetoomuksen Suomen susikannan pelastamiseksi
Luonto-Liiton susiryhmä luovuttaa perjantaina (20.6.2014) vetoomuksen Suomen susien puolesta Euroopan komission ympäristöasioiden pääosaston johtaja Aurel Ciobanu-Dordealle. Vuoden 2013 aikana yli 11 000 nimeä keränneessä kansainvälisessä vetoomuksessa Demand EU take action to save the endangered wolf in Finland vaaditaan EU:lta toimia Suomen susikannan pelastamiseksi.
Located in Blogi
Luonto-Liiton susiryhmä esittää petokorvausjärjestelmän täysremonttia poronhoitoalueella
Petokorvausjärjestelmä kaipaa uudelleenarviointia, esittää Luonto-Liiton susiryhmä. Nykyisellään järjestelmä ei toimi, sillä Lapin susikannan romahdettua metsästyspaineet kohdistuvat nyt uhanalaiseen ahmaan.
21 luonnonsuojelujärjestöä vaatii yhteispohjoismaista suurpetokantojen hoitoa
21 luonnonsuojelujärjestöä Suomesta, Ruotsista ja Norjasta vetoaa tänään yhdessä maidensa hallituksiin, jotta uhanalaisten suurpetojen kantojen hoito suunniteltaisiin jatkossa yhteispohjoismaisesti. Järjestöillä on kaikkiaan yli 650 000 jäsentä ja tukijaa. Yhteinen kannanhoito on järjestöjen mielestä aloitettava sudesta, jonka suojelutilanne on suurpedoista huonoin niin Suomessa, Ruotsissa kuin Norjassakin.
Located in Blogi
Luonto-Liitto: Susien pantaseurantapalvelu tulee sulkea toistaiseksi
Luonto-Liitto on erittäin huolestunut kahden edeltävän viikon aikana järjestön tietoon tulleista susien salametsästystapauksista ja niiden yrityksistä.
Tea Tawast Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtajaksi
"Luonto ei ole ihmisten yksinoikeus, se kuuluu kaikille eläville olennoille. Toivon, että susiin kohdistuvat ennakkoluulot murretaan ja susien annetaan elää ilman vainoa ja salakaatoja. Susista pitää tarjota enemmän faktatietoa, ettei lajia leimata häiriöksi. On tärkeää, että myös tulevat sukupolvet näkevät Suomen rikkaan ja monipuolisen luonnon, johon kuuluu erilaisia suurpetoja", sanoo Tea Tawast, 25.
Located in Blogi
Lappia ei saa tyhjentää ahmoista ja susista
Luonto-Liitto ei hyväksy maa- ja metsätalousministeriön suurpetopolitiikkaa, jonka tarkoituksena on tyhjentää Lappi susien jälkeen ahmoista.
Located in Blogi
Lapin nykymuotoinen porotalous uhkaa susien lisäksi alueen ympäristöä
Susia ja muita petoja on syytetty porotalouden heikosta tilasta väärin perustein. Kysymys on pohjimmiltaan porotalouden ja luonnonympäristön hyvinvoinnin välisestä ristiriidasta, jonka sovittaminen ei ole yksinkertaista. Luonto-Liiton susiryhmän kanta on, että ympäristön ja sen lajiston köyhdyttäminen tulee saada kuriin.
Located in Blogi
Luonto-Liitto kutsuu lapsiperheet eläytymään suden maailmaan
Suden silmin – löytöretki suden maailmaan -tapahtuma on kaiken ikäisille lapsille tarkoitettu seikkailu, jossa tutustutaan suteen ja sen elämään elämyksellisillä toimintapisteillä.