Search results

20 hakutulos(ta) sopii hakuehtoihin.
Filter the results.
Sisältötyyppi

Uudemmat kuin

Sort by relevance · date (newest first) · alphabetically
Luonto-Liitto onnittelee Mervi Laaksosta tiedonjulkistamisen valtionpalkinnosta
Luonto-Liiton susiryhmän puheenjohtajana 2005–2007 toimineelle biologi Mervi Laaksoselle on myönnetty tiedonjulkistamisen valtionpalkinto viime vuonna julkaistusta Susi-tietokirjasta.
Located in Blogi
Luontojärjestöjä ei kuunneltu – valitukset sudenkaatoluvista ainoa keino vaikuttaa
Luonto-Liitto ja Luonnonsuojeluyhdistys Tapiola ovat jättäneet valituksia Riistakeskuksen myöntämistä kannanhoidollisista poikkeusluvista suden metsästykseen. Satakunnassa, Varsinais-Suomessa ja Pohjois-Hämeessä poikkeuslupien toimeenpano on keskeytetty. Yhdistykset ovat valittaneet myös Kainuun, Pohjanmaan ja Itä-Suomen luvista, joiden osalta asia on Riistakeskuksella lausuttavana.
Located in Blogi
Luonto-Liitto tempaisee ahtaalle ajettujen susien puolesta: "Suomalaisten tulisi arvostaa maamme uljainta suurpetoa"
Suomessa elää viimeisimpien arvioiden mukaan vain noin 200–235 sutta (Luonnonvarakeskus). Susi luokitellaan Suomessa erittäin uhanalaiseksi lajiksi. Sami Säynevirta sami.saynevirta@luontoliitto.fi p. 040 560 7303 luontoliitto.fi/susiryhma
Located in Blogi
Jopa neljännes Suomen uhanalaisista susista saatetaan metsästää kuluvan metsästyskauden aikana
Located in Susiryhmä
Lapin susikannan häviämiseen puututtava uudessa hoitosuunnitelmassa
Lapissa on Riista- ja kalatalouden tutkimuslaitoksen mukaan jäljellä enää ainoastaan 3–6 sutta. Lapin ja koko Suomen susikannan kasvattaminen kestävälle tasolle edellyttää nyt tiukkoja toimenpiteitä Suomen valtiolta.
Located in Blogi
Luonto-Liiton susiryhmä esittää petokorvausjärjestelmän täysremonttia poronhoitoalueella
Petokorvausjärjestelmä kaipaa uudelleenarviointia, esittää Luonto-Liiton susiryhmä. Nykyisellään järjestelmä ei toimi, sillä Lapin susikannan romahdettua metsästyspaineet kohdistuvat nyt uhanalaiseen ahmaan.
Located in Blogi
Luonto-Liitto kutsuu lapsiperheet eläytymään suden maailmaan
Suden silmin – löytöretki suden maailmaan -tapahtuma on kaiken ikäisille lapsille tarkoitettu seikkailu, jossa tutustutaan suteen ja sen elämään elämyksellisillä toimintapisteillä.
Located in Blogi
Luonto-Liitto kutsuu perheitä ja koiria hyväntekeväisyystempaukseen susien puolesta
Kävele susien puolesta -tempauksessa otetaan kantaa suden suojelun puolesta ja kerätään varoja kouluvierailujen järjestämiseksi.
Located in Blogi
Lapin nykymuotoinen porotalous uhkaa susien lisäksi alueen ympäristöä
Susia ja muita petoja on syytetty porotalouden heikosta tilasta väärin perustein. Kysymys on pohjimmiltaan porotalouden ja luonnonympäristön hyvinvoinnin välisestä ristiriidasta, jonka sovittaminen ei ole yksinkertaista. Luonto-Liiton susiryhmän kanta on, että ympäristön ja sen lajiston köyhdyttäminen tulee saada kuriin.
Located in Blogi
Luonto-Liitto vetoaa kansainvälisesti Suomen susien pelastamiseksi
Luonto-Liitto vetoaa nyt EU-tasolla Suomen susien puolesta. Susien ystäviä kannustetaan kirjoittamaan Euroopan komission ympäristökomissaari Karmenu Vellalle ja pyytämään komissiota puuttumaan tiukasti suden kannanhoidolliseen metsästykseen Suomessa.